Antena 3 CNN Life De la frizeria de cartier, la barber shop-ul de revistă

De la frizeria de cartier, la barber shop-ul de revistă

Până în 2018, toți bărbaţii din România mergeau să se tundă şi să se bărbierească la tradiţionalele frizerii de cartier, acolo unde, uneori la doar câţiva metri (sau la câteva scaune) era şi locul în care se coafau, se machiau, îşi făceau manichiura şi se epilau femeile.

De la frizeria de cartier, la barber shop-ul de revistă
de Redacția Antena 3 CNN    |    25 Ian 2023   •   15:32

Poate şi din acest motiv conceptul de "barber shop" a avut un impact atât de mare asupra bărbaţilor din România, fiind primit cu braţele deschise.

Din Bucureşti în toată ţara

Primele locații de tip barber shop au apărut în Bucureşti, iar apoi mai mulţi antreprenori, bărbieri moderni şi stilişti au dus ideea în alte mari oraşe ale ţării.

Aşa se face că azi, la 5 ani distanţă, foarte mulţi bărbaţi au inclus deja în rutina lor de îngrijire mersul frecvent la specialistul de la barbershop care se ocupă de felul în care arată barba şi frizura lor.

Iar diferenţele se văd cu ochiul liber - la TV, pe stradă, la birou, în mall-uri - peste tot poţi observa uşor bărbaţi mai bine îngrijiţi, cu bărbi perfect decupate, cu părul strălucitor şi ferm, cu frizuri complexe ca desprinse din reclamele acelea grozave pentru produse masculine care îți mențin interesul până la final.

Iar aceste apariţii impecabile sunt completate de amprentele parfumurilor şi aromelor mai fine sau mai puternice, însă toate cu foarte bun gust.

Bărbaţii români şi-au rafinat gusturile în materie de produse de îngrijire

Interesant este că secretul din spatele acestor transformări nu e doar mersul periodic la un barber shop specializat. Foarte mulţi bărbaţi au făcut trecerea de la produsele de îngrijire de tip mass market, la cele profesionale, de lux şi aici desigur că barber shop-urile au avut o contribuţie imensă. Bărbaţii au putut testa produse profesionale de îngrijire a bărbii şi părului şi au observat imediat diferenţa.

Ca atare, următorul pas a fost acela de a-şi arunca efectiv produsele de calitate slabă din baie şi de a le înlocui treptat cu produse profesionale, precum uleiurile, şampoanele şi balsamurile de barbă, ceara de păr, pudra de volum, geluri, creme, loţiuni şi spray-uri cu sare de mare.

Pomada, uleiul de barbă, pudra de volum - cele mai noi şi extravagante produse cosmetice masculine

I-am întrebat pe cei de la iBarber care sunt preferinţele românilor în materie de produse profesionale de cosmetică masculină.

"Foarte mulţi bărbați comandă de la noi soluţii complete de îngrijire. De exemplu, pentru barbă se achiziţionează de obicei şamponul, uleiul, balsamul de barbă, precum şi o perie sau un pieptene special. Pentru îngrijirea părului, orice bărbat modern va dori să aibă în baie pe lângă un şampon de calitate, un balsam bun, ulei de păr, loţiune tonică şi chiar vopsea de păr dacă vorbim de bărbaţii grizonați.

În ceea ce priveşte hair syling-ul, unele din cele mai noi şi apreciate produse sunt ceara de păr, inclusiv cea colorată, spray-ul cu sare şi pudra de volum, precum şi pomada de păr. Aceasta este o formulă specială pe bază de ulei mineral care se foloseşte îndeosebi pentru modelarea uşoară a firelor de păr şi pentru strălucirea aparte pe care o conferă părului." - Victor Miu, CEO Founder iBarber.ro

De curând, magazinul online iBarber.ro a testat piaţa românească şi cu produse cosmetice pentru îngrijire intimă masculină. Cele mai noi rezultate arată că bărbaţii sunt tot mai interesaţi să încerce şi apoi să includă în rutina lor zilnică pentru curăţarea, sănătatea și confortul zonei intime deodorantele anti transpiraţie şi cremele hidratante.

Nu încape îndoială că o tunsoare potrivită, o barbă pieptănată și un parfum distins sunt fundamentul unui look impecabil. Toate pot face o impresie generală grozavă pentru un bărbat. În trecut, bărbaţii obişnuiau să meargă la bărbier şi clasicul barber shop nu doar pentru a se tunde, ci şi pentru a purta o conversaţie şi a afla ce se mai întâmplă prin lume. Azi, tehnologia este atât de avansată încât putem vedea ştirile oriunde ne-am afla, însă notorietatea barber shop-urilor şi interesul bărbaţilor pentru felul în care se îngrijesc sunt în creştere.

Pentru că un lucru e clar: chiar şi în cele mai dificile vremuri, oamenii caută nu doar să se simtă bine, ci şi să arate bine.

×
Subiecte în articol: advertorial
Parteneri
ANM anunţă temperaturi de vară: "Să ne bucurăm de acest weekend"
x close