Poți uita de cafea. Acestea sunt alimentele care îți vor oferi mai multă energie decât o cană din această băutură

10 Noi 2018   •   15:01
Poți uita de cafea. Acestea sunt alimentele care îți vor oferi mai multă energie decât o cană din această băutură Foto: pixabay.com

Cu un program de muncă încărcat, un plan de exerciții fizice ambițios și cu un calendar social plin, nu este de mirare că ești mereu obosită și că în fiecare dimineață amâni alarma până când nu mai ai timp să te pregătești.

1. Avocado
Adaugă avocado în meniul tău atunci când rămâi fără energie. Pe lângă acidul patothenic (vitamina B5) și vitamina B, avocado este bogat în grăsimi sănătoase și în fibre. Grăsimea lor sporește absorbția de nutrienți din alimentele consumate, iar fibrele promovează creșterea nivelului de energie.

Țintește la 30-35% grăsimi, 50% carbohidrați și 20% proteine atunci când mănânci. Cea mai energizantă opțiune este un echilibru între cele trei macronutriente la fiecare masă. Acest lucru oferă energie, spre deosebire de dietele care elimină carbohidrații sau grăsimile.

2. Legumele cu frunze verzi
Cafeaua nu poate face minuni, așa că ar trebui să încerci să o înlocuiești cu altceva data viitoare când te simți epuizată. De obicei, oamenii au tendința să apeleze la cafeină și la zahăr atunci când sunt obosiți, dar niciuna dintre acestea nu oferă o sursă sustenabilă de energie.

Legumele cu frunze verzi au puține calorii și sunt bogate în fier, calciu, fibre, acid folic, magneziu, vitamina A, C, E și K. Fierul și vitamina C din zarzavaturi ajută la prevenirea anemiei, care este o cauză majoră a oboselii, în special în cazul femeilor.

3. Cartofii dulci
Carbohidrații nu trebuie eliminați complet din dietă. Aceștia reprezintă cea mai rapidă sursă de energie pentru organism. Concentrează-te la
alegerea unor carbohidrați bogați în fibre, absorbiți mai încet decât făina albă și zahărul. Cei mai buni carbohidrați? Cartofii dulci. Aceștia reprezintă o minunată sursă de energie, iar conținutul lor bogat în fibre încetinește rata de digestie, astfel că energia este eliberată într-un ritm încet și constant.

4. Bananele
Pline de carbohidrați benefici, potasiu și nutrienți, acestea sunt alegerea optima, în special înainte de sală. Lista beneficiilor bananelor nu se oprește aici:
• Potasiul ajută la hidratare, factor cheie pentru a te simți în priză
• Zaharurile naturale și carbohidrații îți pregătesc sistemul pentru mișcare
• Fitochimicalele ajută la recuperare, astfel că te vei simți mai bine după ce ai făcut activitate fizică

Sursa: elle.ro.

x close