Antena 3 CNN Life Știinţă A fost descoperită cea mai mică planetă observată vreodată

A fost descoperită cea mai mică planetă observată vreodată

Sursa foto: Foto: NASA
de S.T.    |    21 Feb 2013   •   16:43

NASA a anunţat o nouă descoperire făcută de oamenii de ştiinţă implicaţi în misiunea Kepler: cea mai mică planetă observată vreodată.

Respectivul corp ceresc orbitează o stea asemănătoare cu Soarele, doar că ceva mai rece şi mai mică. Planeta se află în constelaţia Lyra, la aproximativ 210 ani lumină de Pământ şi se află în vecinătatea a alte două planete, scrie JPL.

Numită Kepler-37b, planeta a fost descoperită în sistemul Kepler-37 şi este doar puţin mai mare decât Luna, măsurând o treime din dimensiunile Terrei.

Din cercetările realizate până acum, oamenii de ştiinţă şi-au putut da seama că planeta  Kepler-37b este solidă, dar nu are atmosferă şi prin urmare nu poate susţine viaţa.

Ca mai apropiată vecină a lui Kepler-37b, planeta Kepler-37c este şi ea ceva mai mică decât Venus, măsurând aproape trei sferturi din dimensiunile Pământului, în timp ce planeta Kepler-37d, aflată ceva mai departe de Kepler-37b este de două ori mai mare ca Terra.

Toate cele trei planete orbitează în jurul stelei lor la o distanţă mai mică decât cea dintre Soare şi Mercur, ceea ce sugerează că temperaturile sunt extrem de ridicate pe aceste 3 corpuri.

Subiecte în articol: NASA oameni de stiinta Pamant Terra Luna