Antena 3 CNN Life Știinţă ADEVĂRUL a ieşit la iveală despre CRANIUL vechi de 3 milioane de ani. Ce au aflat acum cercetătorii

de O.P.    |    27 Aug 2014   •   08:52

Craniul "copilului din Taung", cel mai vechi hominid cunoscut, datând de trei milioane de ani şi descoperit acum 90 de ani în Africa de Sud, nu prezintă nicio caracteristică specifică dezvoltării creierului similară celor din cazul copiilor din specia noastră, potrivit unui studiu citat de AFP.

Fosila cunoscută drept "copilul din Taung" este de fapt craniul unei specii de hominid (om preistoric n.r.) şi este foarte importantă din punct de vedere istoric şi ştiinţific pentru că este primul şi cel mai bun exemplu privind evoluţia creierului uneia dintre primele specii de hominizi, australopitecus africanus, descoperit în 1924 de paleontologul australian Raymond Dart şi subiect a numeroase controverse.

Cercetătorii de la Universitatea Wits din Africa de Sud au analizat craniul cu ajutorul unui computer tomograf de înaltă rezoluţie, iar rezultatele au aruncat serioase umbre de îndoială asupra teoriilor avansate anterior, potrivit cărora această fosilă prezintă adaptări craniene cheie în regiunea prefrontală a creierului, care se regăsesc şi în cazul nou-născuţilor şi copiilor mici ai omului modern.

"Un studiu recent asupra acestei fosile vechi de aproximativ 3 milioane de ani, despre care se crede că a aparţinut unui individ în vârstă de 3-4 ani, arată că craniul prezintă indicii privind o sutură coronală şi o fontanelă anterioară deschisă", spune Kristian Carlson, cercetător la Universitatea Wits, unul dintre principalii autori ai studiului publicat în Proceedings of the National Academy of Sciences din Statele Unite ale Americii.

Subiecte în articol: arheologie evolutie