Antena 3 CNN Life Știinţă Apă în stare lichidă, descoperită pe suprafaţa planetei Marte

Apă în stare lichidă, descoperită pe suprafaţa planetei Marte

Sursa foto: Foto: www.thehindu.com
05 Aug 2011   •   08:59

La suprafaţa planetei Marte există apă în stare lichidă, care ar putea adăposti şi forme de viaţă. Cercetătorii de la NASA anunţă că au găsit, pentru prima dată, dovezi clare ale prezenţei apei pe solul marţian. Descoperirea se datorează unei sonde spaţiale americane, aflată de cinci ani pe orbita Planetei Roşii.

Primele dovezi ale existenţei apei pe Marte datează de mai bine de zece ani. Dar, până acum, oamenii de ştiinţă credeau că ar fi vorba doar de gheaţă, concentrată la cei doi poli ai planetei. Imaginile trimise recent de sonda americană arată, însă, ceea ce par a fi şuvoaie care se scurg pe versanţii unui crater în anotimpul cald marţian şi dispar când vremea se răceşte.

Cercetătorii cred că este vorba de apă foarte sărată, care rămâne în stare lichidă chiar şi la temperaturi destul de scăzute. Descoperirea i-a încurajat pe cei care cred că pe Marte au existat, sau există chiar şi în prezent, forme de viaţă, fie ele şi microscopice.

Specialiştii precizează că, în actualul stadiu, nu poate fi vorba decât de dovezi indirecte ale existenţei apei pe Marte. În aşteptarea unor misiuni cu echipaj uman, NASA va lansa, peste câteva luni, spre planeta roşie un vehicul automat de explorare, botezat Curiosity.

Subiecte în articol: Marte planeta