01 Oct 2015   •   13:31
Armă eficientă împotriva astmului descoperită de cercetători. Cum să-ţi fereşti copilul de această boală gravă  132
Foto: f3y.com
Nou-născuții pot fi protejați împotriva contractării astmului în decursul vieții, dacă flora intestinală dobândește anumite tipuri de bacterii în primele trei luni de la naștere, au stabilit cercetătorii deschizând astfel calea tratamentului preventiv împotriva acestei alergii respiratorii cronice care se manifestă tot mai mult, informează agenția France Presse.

Incidența astmului a crescut de patru ori ca număr de cazuri din anii 1950 și afectează până la 20% dintre copiii din țările occidentale, au precizat oamenii de știință canadieni într-un studiu publicat miercuri în revista medicală 'Science Translational Medicine'.

"Acest studiu arată că patru tipuri de bacterii intestinale joacă un rol în prevenirea astmului, dar numai foarte devreme în viață, în momentul formării sistemului imunitar al nou-născutului", spune Brett Finlay, profesor de microbiologie la Universitatea din Columbia Britanică din Canada și unul dintre principalii autori ai studiului.

Aceasta descoperire deschide calea spre dezvoltarea de tratamente preventive cu probiotice care îi pot proteja pe nou-născuți împotriva astmului, spun cercetătorii. De asemenea, descoperirea ar putea ajuta la proiectarea de teste pentru a anticipa care dintre copiii mici sunt cei mai susceptibili să sufere de astm, menționează AFP.

Citiţi mai mult pe agerpres.ro.