Antena 3 CNN Life Știinţă Un asteroid ”potențial periculos” și cu o dimensiune considerabilă se apropie de Pământ

Un asteroid ”potențial periculos” se apropie de Pământ cu o viteză de 10,39 kilometri pe secundă, potrivit NASA. Asteroidul de tip Apollo, 2008 AG33, care a fost detectat pe 27 septembrie 2008, va fi cel mai aproape de planeta noastră, joi, în jurul prânzului.

Sursa foto: Pixabay.com
de Cerasela Stafie    |    27 Apr 2022   •   17:31

Când va atinge punctul cel mai apropiat de planeta noastră, asteroidul descoperit de Lemmon Survey în ianuarie 2008, va fi la o distanță de 0,02167 unități astronomice, echivalentul a 3.218.688 de kilometri, relatează NASA, care estimează că în următoarele apropieri, programate pentru 2029 și 2045, vor fi la o distanță de 72.420.480 de kilometri de atmosfera Pământului.

În ciuda dimensiunii, cu un diametru între 350 și 780 de metri, și a vitezei, NASA a lămurit că șansele de a se ciocni cu planetele noastre sunt ”minime”, scrie El Mundo.

Dacă va măsura 780 de metri, dimensiunea sa ar fi de două ori mai mare decât înălțimea clădirii emblematice Empire State Building de pe Fifth Avenue din New York, ceea ce îl face unul dintre cele mai mari roci din spațiale care se apropie de Pământ anul acesta.

Martea trecută un asteroid cu diametrul de aproximativ un kilometru a trecut aproape de Pământ cu o viteză de 76.192 km/h și 1,9 milioane de kilometri, potrivit Centrului NASA pentru Studii ale Obiectelor Apropiate de Pământ, corpul agenției spațiale americane care studiază cometele și asteroizii potențial periculoși.

Subiecte în articol: asteroid Pamant potential periculos
Guvernul a decis: Toate pensiile vor fi livrate înainte de Paşte!