Antena 3 CNN Life Știinţă Astronomii au descoperit o planetă nouă ce orbitează în jurul Soarelui

Astronomii au descoperit o planetă nouă ce orbitează în jurul Soarelui

Sursa foto: Foto: www.wallpaperswala.com
27 Mar 2014   •   20:12
O planetă pitică care se află dincolo de Pluto şi care orbitează în jurul Soarelui, extinzând astfel graniţele Sistemului Solar, a fost descoperită de astronomi, informează cnet.com.

Planeta, denumită VP113, a fost descoperită de Scott Sheppard de la Institutul Carnegie pentru Ştiinţă şi Chadwick Trujillo de la Observatorul astronomic Gemini.

Astronomii presupun că aceasta este doar una dintre sutele de corpuri cereşti aflate în respectiva zonă. Cu toate că VP113 are un diametru de doar 450 de kilometri, Scott Sheppard şi Chadwick Trujillo spun că au descoperit dovezi care indică faptul că în acea zonă ar putea exista o planetă mult mai mare.

Anterior, limita Sistemului Solar era stabilită de Centura Kuiper, o zonă în care abundă fragmente de gheaţă - inclusiv Pluto - care se întinde dincolo de planeta Neptun.

Cei doi cercetători sunt de părere că în acea zonă există aproximativ 900 de corpuri cereşti cu orbite similare şi cu diametre mai mari de 1.000 de kilometri.

Unul dintre acele corpuri cereşti ar putea fi ceea ce astronomii numesc "o super-Terra" - o planetă mai mare decât Terra, dar mai mică decât Uranus.

Subiecte în articol: sistem solar