Antena 3 CNN Life Știinţă Avertismentul unui renumit fizician român: "Am dovezi că trăim într-o simulare pe computer, ca în Matrix, şi este posibilă o catastrofă informaţională"

Melvin Vopson, pe numele său real, Marian Vopsaroiu, un renumit fizician român, susţine că are dovezi că realitatea în care trăim este, de fapt, un mare simulator şi ne aşteaptă o mare catastrofă informațională.

Sursa foto: GettyImages | Captură video MoonPigeon via platforma X
de Claudia Popovici    |    14 Oct 2023   •   21:13

"Studiile mele indică o posibilitate bizară și interesantă că nu trăim într-o realitate obiectivă și că întregul univers ar putea fi doar o simulare super-avansată de realitate virtuală”, spune Melvin Vopson, pe numele său real, Marian Vopsaroiu, profesor asociat de fizică la Universitatea din Portsmouth.

În susţinerea teoriei sale, fizicianul reamintește de filmul de succes "The Matrix", apărut la finalul anilor '90, unde personajul principal Neo, interpretat de Keanu Reeves, descoperă că trăim într-o realitate simulată, acțiunea având loc în viitor şi unde este explicată dinamica informației, legea simetriei, dar şi teoria simulării, fenomene despre au vorbit multe figuri cunoscute printre care Nicola Tesla, dar şi Elon Musk.

În susţinerea teoriei sale, fizicianul aduce dovezi empirice care pot fi observate peste tot în jurul nostru, inclusiv în datele digitale, sistemele biologice, sistemele atomistice, simetriile matematice și întregul Univers.

Mai exact, teoria lui demonstrează cum comportamentul fizic al informațiilor din universul nostru seamănă cu procesul de ștergere sau comprimare a codului de către computer – un indiciu pe care, probabil, aceste mașini complexe speră să nu-l observăm.

"Am dovezi că trăim într-o simulare pe computer, ca în Matrix, şi este posibilă o catastrofă informațională"

Astfel, potrivit omului de știință, trăim într-o simulare pe computer, exact ca în Matrix şi suntem la un pas de o catastrofă informațională.

Pentru a explica şi mai bine teoria sa, omul de știință a reamintit de o nouă lege a fizicii, numită "a doua lege a dinamicii informației” pentru a explica modul în care se comportă informația, subliniind că "entropia”, sau dezordinea, într-un sistem de informații scade, mai degrabă decât crește.

"A doua lege a infodinamicii necesită reducerea la minimum a conținutului de informații, asociat cu orice eveniment sau proces din Univers. Pentru a spune simplu, totul pare să evolueze către o stare de echilibru în care conținutul informației este minim. Un astfel de comportament amintește pe deplin de regulile implementate în limbajele de programare și codificarea computerelor (...) Aceasta este ceea ce dezvăluie a doua lege a infodinamicii, așa că o concluzie logică este că, deși nu oferă o dovadă certă, ea stă la baza teoriei Universului simulat”, spune fizicianul.”, a spus fizicianul român, pentru MailOnline, citat de adevărul.ro.

"Legea simetriei este prezentă peste tot în Univers"

În acest context, descoperirile sale susţin că simetria ridicată corespunde celei mai scăzute stări de entropie a informației, explicând înclinația naturii către aceasta şi putem vedea sta în jurul nostru, conștientizând legea simetriei.

"Toată viața biologică prezintă o formă de simetrie, toate solidele și cristalele au simetrii, legile fizicii etc. Universul are acest mecanism încorporat pentru a optimiza calcularea tuturor lucrurilor. Simetria este cea mai bună modalitate de optimizare sau redare a lumii construite digital și de aceea avem simetrii peste tot, mai degrabă decât asimetrii”, a mai spus fizicianul român.

Astfel, având în spate noțiuni din fizica informației, care sugerează că realitatea fizică este formată, în mod fundamental, din fragmente de informații, fizicianul român susţine că realitatea în care trăim nu mai poate fi considerată deloc obiectivă, ci poate fi privită şi experimentată ca o simulare complexă.

Subiecte în articol: Matrix Resurrections simulare holograma