Antena 3 CNN Life Știinţă Ce se întâmplă în aceste zile cu Soarele. Oamenii de ştiinţă sunt bulversaţi: "Nu credeam că se va întâmpla asta"

de O.P.    |    21 Ian 2014   •   09:34

Exploziile solare din ultima perioadă au atras atenţia oamenilor de ştiinţă care au studiat îndeaproape fenomenul care are loc pe suprafaţa astrului zilei.

"Sunt fizician, şi de 30 de ani studiez evoluţia Soarelui, dar nu am vazut niciodata aşa ceva. Daca te uiţi înapoi - în perioada în care Soarele a fost la fel de inactiv trebuie să te întorci cu aproape 100 de ani în urmă", spune fizicianul Richard Harrison.

El este coordonatorul departamentului de fizică spaţială de la laboratorul Rutherford Appleton, din Oxfordshire, Marea Britanie.

Aceste lucruri care se petrec în această perioadă sunt incredibile, căci Soarele  - teoretic - a intrat în maximul ciclului lui de 11 ani, activitatea astrului fiind mai intensă acum - sau cel puţin aşa se credea.

Însă, astrofizicienii care studiază îndeaproape evoluţia fenomenelor solare spun că Soarele poate deveni din ce în ce mai liniştit.  La fel s-a întâmplat şi la sfârşitul secolului al XVII-lea, când Soarele a intrat într-o faza deosebit de liniştită, numită de specialişti "Maunder Minimum".

Acea perioadă solară a însemnat pentru Pământ perioade cu ierni foarte friguroase pe continentul European.

Subiecte în articol: Soare