de D.D.   •   07 Sep 2012   •   08:58
Cea mai mare descoperire genetică din ultimii 22 de ani. Oamenii de ştiinţă şi-au schimbat percepţia despre gene 407
O echipă compusă dintr-o sută de cercetători a făcut cea mai mare descoperire despre ADN-ul uman din ultimii 22 de ani, o descoperire care a schimbat complet percepţia oamenilor de ştiinţă despre gene.

Percepţia generală referitoare la gene era că cele mai multe dintre ele conţin rămăşiţe ale proceselor de dezvoltare şi că nu mai sunt active.

În cadrul proiectului ENCODA s-a descoperit însă că peste 80% din gene sunt active. Cel puţin 80% din genomul uman este implicat într-o activitate bio-chimică a organismului, explică cercetătorii.

Oamenii de ştiinţă spun că aceasta este cea mai mare descoperire realizată din 1990, când genomul uman a fost cartografiat.

Citeşte şi:Genetica personală. Locul în care realitatea întâlneşte filmele SF