Antena 3 CNN Life Știinţă Cel mai mare satelit al lui Saturn ar putea adăposti un ocean subteran

Cel mai mare satelit al lui Saturn ar putea adăposti un ocean subteran

Sursa foto: Foto: nasa.gov
29 Iun 2012   •   13:11
Cel mai mare satelit al lui Saturn, Titan, ar adăposti un ocean subteran, cu pungi de metan sub suprafaţa alcătuită din gheaţă, arată un studiu apărut pe site-ul revistei americane Science şi citat de AFP.

Titan parcurge orbita lui Saturn în doar 16 zile, iar cercetătorii au putut astfel studia şi măsura forma satelitului în diferite momente ale sale pe orbită.

Întrucât Titan nu este sferic, ci uşor oval, axa sa se alungeşte când se apropie de Saturn şi se contractă când se îndepărtează de planetă, pentru a deveni aproape rotund. Aceste variaţii se explică prin efectul generat de câmpul gravitaţional al lui Saturn şi sugerează că interiorul satelitului Titan, a cărui suprafaţă este îngheţată, conţine un ocean.

În cazul în care interiorul acestui satelit era format din roci şi din gheaţă, Titan nu ar fi suferit aceste deformări, susţin autorii acestui studiu.

Cercetătorii au mai stabilit că la suprafaţa îngheţată a satelitului se formează maree puternice, capabile să mişte pe o suprafaţă de peste zece metri - dovadă că în subteran există apă în stare lichidă.

Aceste informaţii vin în sprijinul teoriilor deja emise de cercetători potrivit cărora suprafaţa lui Titan ascunde un ocean uriaş.

Subiecte în articol: Saturn titan gheata oameni de stiinta