Antena 3 CNN Life Știinţă Cele mai vechi mumii din lume s-au transformat într-o masă gelatinoasă. Oamenii de știință sunt bulversați

Sursa foto: Foto: Vivien Standen/ harvard.edu
01 Noi 2016   •   12:52

O colecție de mumii din Chile s-a deteriorat iremediabil din cauza nivelului tot mai ridicat de umiditate din această țară. Mumiile, cu o vechime de peste 7.000 de ani, s-au transformat într-o masă gelatinoasă, iar oamenii de știință nu au găsit deocamdată o modalitate de a opri acest fenomen care a afectat peste 100 de exemplare, informează Science Alert.

Cercetătorii au contactat Agenția Culturală a Națiunilor Unite pentru a primi sprijin în rezolvarea acestei situații. Potrivit oamenilor de știință, deteriorarea mumiilor ar fi provocată de coloniile de bacterii care trăiesc în pielea mumificată.

De la începutul anilor 1900, peste 300 de mumii au fost descoperite în Peru și Chile, unele dintre ele datând din anul 5050 î.Hr.

Subiecte în articol: Chile Peru mumie