Antena 3 CNN Life Știinţă Oamenii de știință au dezvăluit tot. Cum va arăta Soarele peste 5 miliarde de ani

de S.T.    |    08 Mar 2016   •   16:32

Agenția Spațială Europeană (ESA) a publicat luni fotografia nebuloasei Kohoutek 4-55, o stea muribundă care arată, conform oamenilor de știință, la fel cum va arăta și Soarele nostru peste aproximativ 5 miliarde de ani, după ce va intra în stadiul de gigantă roșie și va incinera Pământul și celelalte planete interioare, conform unui material publicat de CNET.com.

Fotografia a fost realizată prin intermediul instrumentului Wide Field Planetary Camera 2 din dotarea telescopului orbital Hubble. Această cameră a funcționat în perioada 1999 — 2009, dar ESA a dat publicității abia luni, 7 martie, această fotografie a nebuloasei Kohoutek 4-55. Fotografia este compusă din trei imagini obținute într-un interval de timp de 2 ore.

Nebuloasa Kohoutek 4-55 se află la distanță de aproape 4.600 de ani lumină, în direcția constelației Cygnus (Lebăda). Această nebuloasă a fost denumită după astronomul ceh Lubos Kohoutek, care a descoperit mai multe astfel de obiecte astronomice în anii '70.

Foto: STScI/NASA/ESA/Hubble Heritage Team/ R. Sahai/ J. Trauger / esa.int

Conform NASA, astfel de nebuloase se formează atunci când straturile exterioare ale atmosferei unei stele muribunde, de cel mult 8 mase solare, aflată în stadiul de gigantă roșie, sunt expulzate în spațiul interstelar, steaua începând să-și piardă din masă. Culorile din fotografie corespund lungimilor de undă ale gazelor din componența atmosferei stelare. Roșu reprezintă azotul, hidrogenul este verde iar albastru marchează prezența oxigenului.

Soarele este un tip de stea care va evolua spre stadiul de gigantă roșie la sfârșitul vieții sale.

Subiecte în articol: Soare