Antena 3 CNN Life Știinţă S-au descoperit dovezi noi despre "existența unei planete asemănătoare cu Pământul", la marginea Sistemului nostru solar

"Prezicem existența unei planete asemănătoare cu Pământul", au scris cercetătorii într-un studiu publicat recent.

Sursa foto: Profimedia Images
de Georgiana Adam    |    06 Sep 2023   •   13:58

Într-o cercetare publicată recent în The Astronomical Journal, oamenii de știință au descoperit că unele dintre obiectele din Centura Kuiper se comportă într-un mod care indică prezența unei planete mici printre ele.

Unul dintre aceste obiecte, au spus ei, se află la aproximativ 500 de unități astronomice (UA) de Soare, unde 1 UA este distanța dintre Soare și Pământ. În comparație, Neptun se află la o distanță de 30 UA față de Soare.

De asemenea, s-a constatat că unele dintre acestea au orbite "ciudate", sugerând că sunt trase de gravitația unei entități cosmice mai mari decât cele care influențează în mod obișnuit astfel de obiecte.

Simulările computerizate efectuate de oamenii de știință indică faptul că cea mai probabilă explicație pentru aceste observații este o altă planetă ascunsă în Centura Kuiper.

"Prezicem existența unei planete asemănătoare cu Pământul", au scris cercetătorii în studiu, potrivit independent.co.uk.

"Este plauzibil ca un corp planetar primordial să supraviețuiască în îndepărtata Centură Kuiper sub forma unei planete din Centura Kuiper (KBP), deoarece multe astfel de corpuri au existat în sistemul solar timpuriu", au adăugat ei.

Dacă o astfel de planetă există, cercetătorii spun că ar avea o masă de aproximativ 1,5 până la 3 ori mai mare decât cea a Pământului, cu o înclinație de aproximativ 30 de grade.

"În concluzie, rezultatele scenariului KBP susțin existența unei planete încă nedescoperite în sistemul solar îndepărtat", au notat oamenii de știință.

Stare de alertă în Cluj-Napoca, după ce o stradă principală s-a surpat