de O.P.   •   25 Apr 2014   •   07:08
DESCOPERIRE ULUITOARE în România. Este singurul loc din lume unde viaţa ar merge mai departe chiar şi după un RĂZBOI NUCLEAR 442
Există un loc în ţara noastră în care viaţa ar merge mai departe chiar şi după un război nuclear.

Este opinia unuia dintre cercetătorii care au vizitat Peştera Movile, din Dobrogea (în apropiere de Mangalia). Şi asta pentru că în această peşteră cu adevărat specială din România, viaţa subterană NU depinde de cea de la suprafaţă.

La Movile, a fost descoperit un cerc complet închis, un ecosistem în sine, total independent de suprafaţă, scrie yahoonews.ro.

Peştera a fost descoperită întâmplător în 1986, de un grup de cercetători români care studia solul în vederea construirii unei centrale electrice în apropierea Mării Negre, aminteşte siteul romania-redescoperita.ro.

Studiul amănunţit al peşterii a dus la identificarea a 35 de specii noi de animale. Ineditul descoperirii constă însă în existenţa, atenţie, a primul ecosistem din lume a cărui viaţă se bazează pe chemosinteză.

Absenţa luminii solare duce la eliminarea posibilităţii de a obţine hrana prin fotosinteză, de aceea organismele aflate aici s-au adaptat la condiţiile de mediu. Utilizând energia chimică rezultată din oxidarea hidrogenului sulfurat, microorgansimele foloseau chimiosinteza pentru a-şi procura hrană. Acest procedeu a dus la formarea unui strat cu aspect lăptos, plin cu microorganisme, care au constituit hrană pentru celelalte animale aflate în peşteră, ei fiind ultima verigă a lanţului alimentar. Acest sistem autosusținut nu a fost niciodată întâlnit la suprafaţa Terrei.