de S.T.   •   14 Sep 2012   •   16:57
 Descoperirea care vine de hac criminalilor. Cinci gene responsabile cu forma facială au fost identificate de cercetători 534
Foto: Intact Images/ EPA
O echipă de cercetători de la Universitatea Erasmus din Rotterdam a identificat cinci gene asociate cu forma facială, informează BBC News.

Această descoperire ar putea oferi într-o bună zi informaţii valoroase despre fizionomia unui om doar pe baza ADN-ului său şi ar putea avea aplicaţii în criminalistică.

Până acum, nu se ştia nimic despre genele responsabile de forma fizionomiilor umane.

"Aceste prime rezultate încurajatoare marchează începutul înţelegerii din punct de vedere genetic a morfologiei faciale umane. Poate, cândva, va fi posibil să desenăm portretul robot al unei persoane doar pe baza probelor de ADN lăsate, ceea ce ar avea aplicaţii interesante, de pildă în criminalistică", a explicat profesorul Manfred Kayser, principalul autor al studiului.

Profesorul Kayser şi colegii săi au identificat cinci gene candidate asociate cu diferite forme faciale, gene cunoscute ca PRDM16, PAX3, TP63, C5orf50 şi COL17A1. Aceste asocieri înseamnă că probabilitatea unei anumite forme faciale poate fi estimată, însă trasarea integrală a portretului pe baza ADN-ului încă este o perspectivă îndepărtată.