Antena 3 CNN Life Știinţă Descoperirea importantă făcută de roverul Curiosity pe Marte

Descoperirea importantă făcută de roverul Curiosity pe Marte

Sursa foto: Foto: www.universemagic.com
19 Iul 2014   •   17:45

Soluri asemănătoare celor terestre, vechi de 3,7 miliarde de ani, au fost descoperite recent de roverul Curiosity într-un crater de pe planeta Marte. Descoperirea i-a determinat pe oamenii de ştiinţă să afirme că viaţa microbiană ar putea totuşi să existe pe planeta roşie, relatează Daily Mail.

O serie de imagini realizate recent de roverul Curiosity în craterul Gale de pe Marte au dezvăluit existenţa unui sol asemănător celui terestru, ce prezintă suprafeţe fisurate, similare celor din Dry Valleys din Antarctica şi din deşertul Atacama din Chile.

Analiza chimică a acelui sol marţian indică o structură similară solurilor de pe Terra în care trăiesc microbi. Descoperire vine în completarea seriei tot mai mari de dovezi care indică faptul că viaţa microbiană a existat în trecut pe planeta Marte.

"Fotografiile au reprezentat primul indiciu, dar, apoi, toate datele au confirmat această ipoteză", a precizat savantul american Gregory Retallack.

"Cheia pentru această descoperire a constat în uluitoarea capacitate de analiză chimică şi minerală a roverului Curiosity, care deţine un nivel de sofisticare mult mai ridicat în comparaţie cu generaţiile precedente de vehicule spaţiale", a adăugat el.

"Noile date demonstrează o tendinţă clară de dezagregare chimică şi de acumulare de argilă în defavoarea mineralului olivină, aşa cum se petrece şi în solurile de pe Terra. Reducerea fosforului din acele depozite este deosebit de tulburătoare, întrucât ea este atribuită pe Terra activităţii microbiene".

Roverul Curiosity explorează în prezent o zonă topografică înaltă, ce conţine straturi geologice mai tinere, în interiorul craterului Gale, în care solurile marţine par mai puţin propice vieţii.

Subiecte în articol: roverul Curiosity Marte Curiosity