Antena 3 CNN Life Știinţă Dinozaurii, responsabili pentru apariţia climatului cald? Cum au influenţat animalele preistorice temperatura globală

Sursa foto: Foto: rareresource.com
07 Mai 2012   •   22:09

Dinozaurii ar putea fi responsabili pentru crearea unui climat mai cald - cu 18 grade. Potrivit cercetătorilor, creaturile ar fi generat, în Mezozoic, 520 milioane tone de metan în fiecare an. Ceea ce nu este foarte diferit de 500 milioane de tone produse în zilele noastre de oameni şi animale. Dar „în Mezozoic, existau alte surse de metan, deci este foarte probabil ca nivelul total să fi fost mult mai ridicat faţă de cel din prezent.“

Studiul s-a axat pe analizarea sauropodelor (n.r - familie de dinozauri erbivori din care face parte), potrivit BBC. Concluziile sale sunt că microbii dinozaurilor produceau gazele.

„Deşi elementul dinozaur captează atenţia în această lucrare, microbii care trăiau în intestinele dinozaurului sunt, de fapt, responsabili pentru producerea metanului“, a declarat unul dintre cercetătorii care au participat la realizarea studiului.

Ministrul Muncii anunță calendarul livrării pensiilor înainte de Paște