Antena 3 CNN Life Știinţă În 2015, misiunea BepiColombo va studia în detaliu planeta Mercur

În 2015, misiunea BepiColombo va studia în detaliu planeta Mercur

de S.T.    |    12 Noi 2012   •   17:13

Planeta Mercur va fi analizată în cadrul unei misiuni de amploare, care va începe în anul 2015.

Misiunea BepiColumbo, ce urmează să demareze către planeta Mercur, unde va ajunge în 2022, are multe provocări de înfruntat, dat fiind faptul că planeta e cea mai apropiată de Soare.

Potrivit The Telegraph, nava trimisă trebuie să suporte temperaturi chiar şi de peste 400 de grade Celsius, protejând, totodată, instrumentarul delicat de la bord. Practic, este vorba despre un imens frigider.

Una dintre navele folosite în cadrul misiunii a fost prezentată în premieră în weekend-ul trecut, înainte de a fi trimisă în Italia, pentru a-i fi montat instrumentarul. Se estimează ca aceasta a costat peste 500 de milioane de lire sterline.

Conform celor spuse de unul dintre cercetătorii implicaţi în misiune, Mercur este cel mai puţin cunoscută dintre planetele stâncoase ale sistemului nostru solar, dar are o suprafaţă extraordinară.

BepiColumbo este cea de-a treia misiune care vizează planeta Mercur, însa este cea mai mare. În 1974, Mariner, trimisă de NASA, a trecut pe lângă planetă, iar Messenger, anul trecut, a intrat în orbita acesteia.

Misiunea BepiColumbo va dura un an. Aceasta constă în investigarea şi originea evoluţiei planetei, studierea formei, structurii, compoziţiei, craterelor, examinarea exosferei, dar şi a magnetosferei, plus alte analize amănunţite.

BepiColombo este prima misiune europeană către Mercur. Misiunea presupune folosirea a două nave: Mercury Planetary Orbiter (MPO) şi Mercury Magnetospheric Orbiter (MMO).

Misiunea este o colaborare între Agenţia Spaţială Europeană şi Agenţia Aerospaţială japoneză, JAXA.

Subiecte în articol: planeta Mercur frigider misiune