Antena 3 CNN Life Știinţă În căutarea vieţii pe Marte. Un nou studiu oferă date inedite despre planeta roşie

Sursa foto: Foto: NASA
12 Aug 2015   •   17:56

Trei oameni de știință americani au anunțat că au identificat cel mai bun loc pentru a căuta urmele eventualelor forme de viață care ar fi putut exista în trecut pe planeta Marte - bazinul acum secat al unuia dintre cele mai tinere lacuri formate la suprafața acestei planete, conform publicației Business Insider, potrivit Agerpres.

Deși pe Marte nu există în prezent apă în stare lichidă, în urmă cu miliarde de ani, Planeta Roșie avea un vast ocean, iar acolo unde există apă există și potențialul apariției vieții. Mulți oameni de știință au crezut că, odată ce oceanele s-au evaporat, s-a terminat definitiv cu apa și implicit cu viața pe Marte.

Un studiu recent publicat în revista Geology invalidează însă această supoziție. Conform acestui studiu, după evaporarea oceanelor, Marte ar mai fi avut o perioadă umedă în urmă cu 3,6 miliarde de ani, la 200 de milioane de ani după evaporarea oceanelor. O parte din această apă ar fi fost concentrată într-un lac din apropierea ecuatorului marțian, în regiunea denumită Meridiani Planum, la aproximativ 160 de kilometri distanță de locul în care se află roverul Opportunity, aparținând NASA.

Subiecte în articol: Marte lac NASA