Antena 3 CNN Life Știinţă Inventatorul Emanuel Vamanu: Mă consider în primul rând produsul destinului

Inventatorul Emanuel Vamanu: Mă consider în primul rând produsul destinului

de S.T.    |    20 Iun 2013   •   16:50

Inventatorul Emanuel Vamanu s-a nascut la data de 18 martie 1976 in Bucuresti.

Studiile si le-a facut mai intai la Facultatea de Biologie din cadrul Universitatii Bucuresti (oct 1995-iunie1999), unde a urmat si Masterul in Genetica (oct 1999-feb2001).

Pentru perfectionare a terminat cursul postuniversitar de studii avansate “Realizari si perspective in biologie” din cadrul USAMVB Timisoara , intre 2 si 6 septembrie 2002. Fara a irosii timpul si-a dat doctoratul in Horticultura la USAMV Bucuresti (oct2002-aug2006).

Este un “singuratic”, unul dintre cercetătorii și inventatorii care nu și-au găsit un ecou în piață. “Nu m-a susținut nimeni: am fost încurajat doar de familie”, recunoaște el. “Am avut multe idei, dar pe unele chiar am vrut să le valorific; așa mi-am dat seama că pot și vreau mai mult”.

Emanuel Vamanu se declară la începutul drumului și speră să primească încurajări și să nu fie nevoit să renunțe vreodată.

Mă consider în primul rând produsul destinului, dar datorez o bună parte din reușită și întâmplării”, mai spune inventatorul. Crede că sistemul de simulare GIS1 (Sistem unicameral de simulare in vitro a tractului gastrointestinal uman), pentru care a și primit medalia de aur la salonul de la Geneva 2013, este cea mai importantă invenție a sa.

Dar Emanuel Vamanu nu duce lipsă nici de alte invenții importante, nici de distincții.

Experienta sa profesionala:

- octombrie1999-februarie 2003 USAMV Bucuresti, Facultatea de Biotehnologii, preparator
- 2002 – prezent Centrul Biotehnol Bucuresti, cercetator stiintific
- martie 2003-martie 2007 USAMV Bucuresti, Facultatea de Biotehnologii, asistent universitar
- martie 2007-prezent USAMV Bucuresti, Facultatea de Biotehnologii, sef lucrari

Premii:

- Premiul II 2008 – Proiecte de dezvoltare a carierei
- Brevetul “Biopastura si procedeu de obtinere a acesteia” – Premiul I la Inventica 2006, editia X, acordat de Rominvent SA.
- Brevetul “Biopastura si procedeu de obtinere a acesteia” – Medalie de bronz la Inventica 2006, editia X.
- Mentiune Inventika 2011 – GIS1 Sistem unicameral de simulare in vitro a tractului gastrointestinal uman
- Diploma de excelenta si Medalie de bronz Salonul de Inventica Cluj 2012
-Aur la Salonul International de la Geneva 2013 pentru GIS1 – Sistem unicameral de simulare in vitro a tractului gastrointestinal uman

Emaneul Vamanu crede că trăim o revoluție în domeniul comunicațiilor, domeniu care se va schimba foarte mult prin integrarea internetului.

Inventia sa a fost premiata la Salonul International de la Geneva 2013 cu Aur.

Prezenta inventie se refera la un sistem de testare in vitro a efectului tranzitului prin tractul gastrointestinal uman, in doua faze, in cazul unor tulpini de bacterii lactice si a lactulozei. Sistemul asigura, intr-o prima faza, determinarea viabilitatii bacteriilor lactice prin simularea separata a conditiilor din fiecare segment al sistemului digestiv constand din stomac si intestin subtire, si a doua faza, din colon.

In faza 1 se realizeaza sistemul de simulare in vitro, realizarea mediului la nivelul stomacului, simularea tranzitului dintre stomac si intestinul subtire , testarea efectului pancreatinei si a sarurilor biliare la nivel intestinal, simularea absorbtiei, determinarea viabilitatii microbiene, determinarea raportului tulpinilor utilizate.

Faza 2 cuprinde simularea microflorei colonului printr-o fermentatie continua de 46 h, simularea conditiilor din colonul ascendent, transversal si descendent, si analiza microbiologica in vederea stabilirii raportului dintre diferitele grupe de microorganisme.

Mai multe detalii despre Premiile inovatiei romanesti 2013, pe www.premiileinovatiei.ro.

Subiecte în articol: studii inventii