Antena 3 CNN Life Știinţă Invenţia unei puştoaice de 19 ani i-a umilit pe cei de la NASA. Geniul care pune o ţară obscură pe harta ştiinţei

de O.P.    |    24 Mai 2012   •   11:37

La cât au investit americanii în cercetare şi ştiinţă, toată lumea se aştepta ca cele mai mari descoperiri în domeniul astronomiei să fie făcute de ei. Însă nu s-a întâmplat aşa.

O puştoaică de 19 ani, pasionată de astronomie, a dat naştere unei teorii care îi îngenunchează pe greii de la NASA. Aisha Mustafa din Egipt a inventat un sistem de propulsie pentru nave spaţiale. Pentru proiectul ei, tânăra a folosit noţiuni avansate de fizică cuantică ce vor ajuta rachetele să meargă în spaţiu fără motoare.

Creaţia lui Mustafa generază energie, utilizând forţa Casimir-Polder, un efect cuantic care apare între doua suprafeţe în vid. În experimentul ei, Aisha s-a folosit de două oglinzi.

Dacă ar fi pusă în practică această invenţie e-ar oferi navetelor şi sateliţilor suficientă energie pentru a se deplasa în spaţiu, fără să  aibă nevoie de motoare cu reacţie.

Subiecte în articol: descoperiri stiinta NASA astronomie