Antena 3 CNN Life Știinţă Laboratoarele CERN au reuşit să capteze atomi de antihidrogen peste 16 minute

Laboratoarele CERN au reuşit să capteze atomi de antihidrogen peste 16 minute

Sursa foto: Foto: custompsp.de
06 Iun 2011   •   15:52

În cadrul unui exeperiment realizat de Centre Europeen de Recherches Nucleaires (CERN) din Geneva, oamenii de ştiinţă au reuşit să capteze timp de peste 16 minute atomi de antimaterie - antihidrogen. Acest lucru va facilita în continuare studierea antimateriei, informează AFP.

"Putem să ţinem captivi atomi de antihidrogen timp de 1.000 de secunde", un timp "suficient de lung pentru a începe să îi studiem", a declarat Jeffrey Hangst de la Universitatea Aarhus din Danemarca, în numele participanţilor la experimentul ALPHA desfăşurat în cadrul CERN.

Antimateria rămâne în continuare dificil de observat, fiind o materie "oglindă" a celei pe care o cunoaştem, deoarece toţi atomii de antimaterie se anihilează la contactul cu materia, producând o cantitate uriaşă de energie.

Un atom de hidrogen este alcătuit dintr-un proton cu o sarcină electrică pozitivă şi un electron negativ. Un atom de antihidrogen este alcătuit dintr-un proton negativ (antiproton) şi un electron pozitiv (pozitron).

Materia şi antimateria ar fi fost create în cantităţi egale în primele momente de după Big Bang, însă pe planeta noastră au rămas doar particulele de materie.

Subiecte în articol: CERN fizica