Antena 3 CNN Life Știinţă NASA dezvăluie noi imagini în premieră ale cosmosului îndepărtat

NASA dezvăluie noi imagini în premieră ale cosmosului îndepărtat

NASA a dezvăluit noi imagini uluitoare ale universului, luate de telescopul spațial James Webb. Încă patru imagini au fost lansate astăzi, după ce prima imagine color a fost dezvăluită ieri.

NASA dezvăluie noi imagini în premieră ale cosmosului îndepărtat
Sursa foto: NASA
de Alexandra Ionescu    |    12 Iul 2022   •   20:24

NASA a lansat, marți, primele fotografii ale telescopul spațial James Webb, care includ o nouă imagine asupra a patru ținte cosmice: Nebuloasa Carina, WASP-96b, Nebuloasa Inelului Sudic și Quintet-ul lui Stephan.

Situată la 7.600 de ani lumină distanță, Nebuloasa Carina este o pepinieră stelară, unde se nasc stelele. Este una dintre cele mai mari și mai strălucitoare nebuloase de pe cer și găzduiește multe stele mult mai masive decât soarele nostru.

Studiul lui Webb asupra giganticei planete gazoase WASP-96b este primul spectru plin de culori al unei exoplanete. Spectrul include diferite lungimi de undă de lumină care ar putea dezvălui noi informații despre planetă, cum ar fi dacă are o atmosferă.

Descoperit în 2014, WASP-96b este situat la 1.150 de ani lumină de Pământ. Are jumătate din masa lui Jupiter și completează o orbită în jurul stelei sale la fiecare 3,4 zile.

Nebuloasa Inelului Sudic, numită și „Eight-Burst”, se află la 2.000 de ani lumină distanță de Pământ. Această mare nebuloasă planetară include un nor de gaz în expansiune în jurul unei stele pe moarte.

Acest grup compact de galaxii, descoperit pentru prima dată în 1787, este situat la 290 de milioane de ani lumină distanță în constelația Pegasus. Patru dintre cele cinci galaxii din grup „sunt blocate într-un dans cosmic de întâlniri repetate”, potrivit unui comunicat al NASA.

Imaginea lansată luni arată SMACS 0723, unde un grup masiv de grupuri de galaxii acționează ca o lupă pentru obiectele din spatele lor. Numită lentilă gravitațională, aceasta va crea prima vedere în câmp profund a lui Webb a galaxiilor incredibil de vechi și îndepărtate. Este „cea mai profundă și mai clară imagine în infraroșu a universului îndepărtat de până acum”, potrivit NASA.

Cea mai îndepărtată şi mai clară imagine surprinsă în istorie de telescopul spaţial James Webb a fost prezentată, noaptea trecută, de preşedintele SUA Joe Biden în cadrul unui eveniment organizat de NASA.

Imaginea prezentată de preşedintele Joe Biden este, potrivit specialiştilor NASA, cea mai îndepărtată şi mai clară imagine în infraroşu a Universului. De asemenea, imaginea surprinde galaxii aflate la aproximativ 13 miliarde de ani lumină depărtare.

Telescopul Webb, în valoare de 9 miliarde de dolari, cel mai mare și mai puternic telescop științific spațial lansat vreodată, a fost proiectat pentru a privi prin Cosmos până la începuturile universului cunoscut, deschizând o eră revoluționară a descoperirilor astronomice.

Subiecte în articol: NASA cosmos imagini James Webb