Antena 3 CNN Life Știinţă NASA promite: "Asta va intra în manualele de istorie". Ce a găsit Curiosity pe Marte

de O.P.    |    21 Noi 2012   •   11:16

Cercetătorii de la NASA, care se ocupă de informaţiile culese de roverul Curiosity care şi-a început expediţia pe planeta Marte, spun că au de făcut un anunţ care va intra în cărţile de istorie.

Descoperirea are legătură cu cel mai mare instrument care se află la bordul lui Curiosity şi anume SAM (Sample Analysis at Mars). Scopul acestui instrument este de a descoperi ce minerale şi substanţe chimice se află în pământ, roci şi atmosfera de pe Marte, prin colectarea şi analiza mostrelor.

SAM şi-a luat prima mostră de sol dintr-o bucată de pământ care a fost denumită "Rocknest". Se pare că rezultatele obţinuite sunt uimitoare, şi s-ar referi la faptul că pe Marte ar fi existat viaţă - acesta fiind scopul întregii expediţii de doi ani a roverului Curiosity.

John Grotzinger, conducătorul acestei misiuni ştiinţifice a declarat: "Aceste informaţii sunt atât de măreţe, încât vor intra în cărţile de istorie".

Motivul pentru care NASA încă nu a dezvăluit nimic este pentru că SAM a luat mostre şi din aerul de pe Marte şi au existat zvonuri cum că ar exista metan pe Planeta Roşie, însă rezultatele finale au contrazis zvonurile. Astfel, pentru a se evita aceste situaţii care discreditează credibilitatea NASA, până când nu vor veni analizele finale, reprezentanţii nu vor aduce presei nimic oficial, scrie Business Insider.

Subiecte în articol: Marte