Antena 3 CNN Life Știinţă Ne asemănăm cu gorilele mai mult decât credeam. Cercetătorii i-au descifrat genomul

Sursa foto: Foto: futurity.org
09 Mar 2012   •   09:03

Gorila este mult mai apropiată de oameni şi cimpanzei decât se credea până în prezent. Oamenii de ştiinţă au descifrat genomul gorilei, ceea ce va permite o mai bună înţelegere a evoluţiei primatelor în ultimele zece milioane de ani, informează AFP.

"Mulţumită ADN-ului unei gorile femelă, Kamilah, am adunat o secvenţă genetică a gorilei, pe care am comparat-o cu genomurile altor maimuţe mari", luând în considerare circa 11.000 de gene, a declarat şefa studiului, Aylwyn Scally, de la Wellcome Trust Sanger Institute (Marea Britanie).

Biologii consideră cimpanzeii şi oamenii au un strămoş comun.De aceea, pentru orice secvenţă genetică umană, cea mai apropiată ar trebui să fie la "vărul" cimpanzeu.

Totuşi, 15% din genomul uman este mai apropiat de cel al gorilei decât de al cimpanzeului. La rândul său, 15% din genomul cimpanzeului este mai apropiat de cel al gorilei decât de al omului, arată acelaşi studiu.

Potrivit calculelor realizate de cercetători, gorilele s-ar fi separat în evoluţia lor de oameni şi cimpanzei în urmă cu aproximativ 10 milioane de ani. Separarea speciei umane de cea a cimpanzeilor a avut loc acum 6 milioane de ani.

Subiecte în articol: gorila oameni de stiinta