de M.T.   •   12 Oct 2012   •   12:15
O echipă de astronomi americani şi francezi a descoperit o planetă de diamant în Constelaţia Racului 415
O echipă de astronomi americani şi francezi a descoperit o planetă formată în mare parte din diamant, aflată pe orbita unei stele vizibile cu ochiul liber, anunţă AFP şi Reuters, citate de Agerpres.

Suprafaţa planetei, care este de două ori mai mare decât Pământul, este acoperită probabil cu grafit şi diamant, mai curând decât cu apă şi granit, a explicat Nikku Madsusudhan, de la Yale University, unul din coautorii descoperirii.

„Este prima dată când avem ocazia să vedem o exoplanteă stâncoasă, cu o compoziţie chimică radical diferită de cea a Terrei”, a precizat Madsusudhan într-un comunicat.

Planeta a fost botezată 55 Cancri-e, are o rază de 12.747 km şi se află la 40 de ani-lumină de Terra, în Constelaţia Racului.

De asemenea, ea se roteşte în jurul stelei sale cu o viteză mult mai mare decât Pământul: 18 ore pământeşti, comparativ cu cele 365 de zile parcurse de Terra în jurul Soarelui.

Conform cercetătorilor care au făcut descoperira, planeta este mult mai densă decât Terra, având o masă de opt ori mai mare, şi este o planetă fierbinte, temperaturile la suprafaţa sa ajungând la 2.148 de grade.

Planeta a fost observată pentru prima dată în 2011, iar contrar a ceea ce credeau iniţial cercetătorii nu conţine apă, ci pare compusă în principal din cărbune sub formă de grafit şi din diamant, ca şi din fier şi siliciu.

Diamantul ar putea reprezenta cel puţin o treime din planetă sau echivalentul a de trei ori masa terestră, potrivit astronomilor.