O planetă de dimensiunea Terrei, descoperită în cel mai apropiat sistem solar

de M.T.   •   17 Oct 2012   •   14:18
O planetă de dimensiunea Terrei, descoperită în cel mai apropiat sistem solar 415
Foto: Agerpres/AP
O nouă planetă de dimensiunea Terrei a fost descoperită în cel mai apropiat sistem solar de către astronomii de la Observatorul din Geneva.

Descoperirea a fost realizată după analizarea fluctuaţiilor observate în cadrul sistemului solar cu ajutorul telescoapelor de la Observatorul La Silla, din Chile, iar rezultatele sunt publicate în prestigiosul jurnal ştiinţific Nature.

Planeta, situată la patru ani lumină de Terra, orbitează sistemul solar Alpha Centauri, însă apropierea mare de steaua sa o face imposibil de locuit.

Conform informaţiilor oferite de cercetători, temperatura planetei este estimată la 1.200 de grade Celsius, dar studiile recente au arătat că dacă o planeta orbitează în jurul unei stele, atunci sistemul solar respectiv cuprinde şi alte planete.

„Aceasta este prima planetă cu o masă asemănătoare cu cea a planetei Pământ descoperită în apropiere de o stea asemănătoare Soarelui. Orbita planetei este prea apropiată de stea pentru a găzdui formele de viaţă cunoscute nouă, însă este posibil să existe mai multe planete în acest sistem solar”, a explicat astronomul Stephane Udry, de la Observatorul din Geneva.

„Practic, descoperirea se află în curtea noastră. Să găsim o stfel de planetă acolo estepur şi simplu extraordinar”, a completat Greg Laughlin, de la Universitatea California, citat de Reuters.

De la descoperirea primelor exoplanete (cele aflate în afara sistemului nostru solar), la jumătatea anilor '90, astronomii au găsit peste 800, însă nici una nu se afla atât de aproape de Terra.