Antena 3 CNN Life Știinţă Oamenii de știință au descoperit un drum subacvatic nemaivăzut până acum: ”Este drumul către Atlantida”

Oceanografii de la bordul navei EV Nautilus au descoperit ceea ce părea a fi un drum de cărămidă pe fundul oceanului.

Sursa foto: Captură Youtube
de Alexandra Ionescu    |    11 Mai 2022   •   20:56

Echipa de cercetători explora fundul oceanului din jurul Monumentului Național Marin, Papahānaumokuākea, un lanț muntos vulcanic subacvatic de lângă coasta Hawaii, când s-a întâmplat să găsească structura asemănătoare unui drum de cărămidă.

Descoperirea a fost transmisă în direct pe canalul de YouTube al expediției Luʻuaeaahikiikekumu.

"Glumești? Aceasta este o nebunie!" a exclamat un cercetător când echipa a descopeir structura la aproape 1.000 de metri sub suprafața oceanului. Mai puțin de 3% din cei 180.000 de km pătrați ale Papahānaumokuākea au fost înregistrați.

„Este drumul către Atlantida”, a spus un alt membru al echipei.

Ceea ce părea a fi un drum de cărămidă era de fapt o placă de rocă vulcanică, care se presupune că s-a fracturat în cursul unui proces de încălzire și răcire, potrivit canalului YouTube al EV Nautilus. Structura se află în vârful muntelui Nootka Seamount.

Formațiunea este cunoscută și sub numele de „albia uscată a lacului” și a fost identificată mai târziu ca rocă de hialoclastită.

Echipa a observat numeroase creaturi fascinante în timpul călătoriei lor, inclusiv porci de mare, castraveți de mare și stele de mare.

Subiecte în articol: Atlantida Ocean drum hawaii