Antena 3 CNN Life Știinţă Oamenii de ştiinţă au descoperit o substanţă care încetineşte evoluţia cancerului de piele

Sursa foto: Foto: wikipedia.org
11 Oct 2013   •   19:38

Cercetătorii americani au identificat un compus în rădăcina de lemn-dulce care încetineşte evoluţia cancerului de piele şi ar putea conduce la crearea unui nou medicament, relatează Daily Mail.

Rădăcina de lemn-dulce conţine "glicirizina", un compus despre care s-a crezut că ar putea fi folosit la crearea unui medicament care să lupte împotriva formelor agresive de cancer al pielii. Însă încercările de sintetizare a glicirizinei au fost până acum împiedicate de faptul că ingerarea pe termen lung a acestei substanţe poate cauza hipertensiune arterială şi chiar edem cerebral.

Acum, oamenii de ştiinţă de la Universitatea din Minnesota au descoperit în rădăcina de lemn-dulce un nou ingredient, Izoanguston A, care prezintă aceleaşi beneficii în ceea ce priveşte tratarea cancerului de piele, fără efectele secundare periculoase.

Compusul Izoanguston A din rădăcina de lemn-dulce încetineşte rata de reproducere a celulelor canceroase, blocând eliberarea unor proteine care le ajutau să se înmulţească.

"Rădăcina de lemn-dulce are proprietăţi antiinflamatoare şi anticancerigene cunoscute. Am descoperit că Izoanguston A inhibă proliferarea melanoamelor şi pune bazele creării unui nou medicament", au precizat oamenii de ştiinţă americani, în studiul lor publicat în revista Cancer Prevention Research.

Subiecte în articol: cancer de piele cancer