Antena 3 CNN Life Știinţă Obiectul din BUCĂTĂRIE care conține de 200,000 de ori mai multe bacterii decât vasul de WC

Sursa foto: Foto: Twitter.com
18 Noi 2012   •   18:11

În urma unor studii cu privire modul în care bolile sunt transmise prin intermediul obiectelor din jurul nostru, un profesor de microbiologie de la Universitatea din Arizona a descoperit faptul că, în ciuda miturilor, colacul de toaletă nu este lucrul cu cele mai multe bacterii din casă, scrie BBC News.

Acesta a verificat mai multe obiecte de uz casnic, fiind atent la numărul bacteriilor existente pe aceste obiecte, dar și modul de dezvoltare al acestora. El a căutat în special bacterii fecale, cum ar fi E.coli și Staphylococcus aureus.

Astfel a descoperit că pe scaunul de toaletă există aproximativ 50 de bacterii pe centimetru pătrat. Se pare că trebuie să ne îngrijorăm mai mult pentru alte articole de uz casnic.

”De obicei exista aproximativ de 200 de ori mai multe bacterii pe tocătorul de bucătărie decât pe scaunul de toaletă” declară cercetătorul.

Tocătorul nu ia neapărat contact direct cu materiile fecale. Se pare că acestea vin prin intermediul produselor din carne și măruntaiele animalelor. ”Este mai sigur să tăiați legumele pe scaunul de toaletă, declară acesta.”

Potrivit lui Gerba, există aproximativ 10 milioane de bacterii pe centimetru pătrat pe un burete de bucătărie, iar pe o lavetă în jur de un milion.

Studiul se bazează pe probe din case din 9 țări diferite, iar acesta evidențiază faptul că 21% din cârpele de bucătărie care par curate au niveluri mari de contaminare.

Studiul identifică bacterii fecale și în alte locuri din casă, iar acest lucru diferă de la o țară la alta.

Studiula fost făcut în 2010 în 180 de case din Australia, Canada, Germania, India, Malaezia, Arabia Saudită. Africa de Sud, Marea Britanie și SUA.

Doctorul a atras atenția asupra locului de muncă, care poate fi de asemenea o sursă de infecții:

„Mulţi oameni nu realizează că ating un obiect murdar de fiecare dată când ridică receptorul telefonului, pe care niciodată nu îl curăţă”.

De asemenea, Gerba a declarat că pe monitorul calculatorului se află de 400 de ori mai multe bacterii decât pe vasul toaletei.

Subiecte în articol: e.Coli bacterii