Antena 3 CNN Life Știinţă Pământul, ameninţat de un fenomen cu efecte CATASTROFALE. Oamenii de ştiinţă sunt în alertă

Sursa foto: Foto: www.progressorcollapse.com
02 Ian 2014   •   17:22

Cercetătorii australieni avertizează într-un nou studiu că temperaturile globale ar putea creşte cu cel puţin 4 grade Celsius până în 2100, dacă nu se reduce nivelul emisiilor de dioxid de carbon, informează Daily Mail.

Oamenii de ştiinţă spun că temperaturile ar putea creşte cu cel puţin 4 grade Celsius până în 2100 şi cu peste 8 grade Celsius până în 2200, ceea ce ar însemna consecinţe dezastruoase pentru planetă.

Studiul mai arată că, la nivel global, clima este mult mai afectată de emisiile de dioxid de carbon decât se credea până în prezent.

Prin intermediul acestei cercetări, s-ar putea rezolva şi unul dintre misterele în ceea ce priveşte sensibilitatea climei - rolul formării norilor şi dacă acesta are un efect pozitiv sau negativ asupra încălzirii globale.

Cercetătorii consideră în acest moment că modelele climatice existente supraestimează nivelul de nori care protejează atmosfera de supraîncălzire.

Studiul sugerează că se formează mai puţini nori atunci când planeta se încălzeşte, motiv pentru care mai puţine raze ale soarelui sunt reflectate înapoi în spaţiu, conducând la ridicarea temperaturilor pe Pământ.

Potrivit profesorului Steven Sherwood, de la Universitatea din Wales, o creştere a temperaturilor cu 4 grade Celsius ar fi nu doar un fenomen periculos, ci chiar "catastrofal".

Cercetătorii avertizează că o creştere a temperaturilor pe Pământ ar duce la secetă şi ar face viaţa dificilă la tropice. Din cauza încălzirii planetei s-ar putea topi calota glaciară din Groenlanda şi o mare parte din stratul de gheaţă din Antarctica.

"Creşteri ale temperaturilor medii globale de o asemenea anvergură ar avea un impact profund asupra lumii şi a economiilor multor ţări, dacă nu începem de urgenţă reducerea emisiilor" de dioxid de carbon, avertizează Steven Sherwood.

Subiecte în articol: incalzire globala