Antena 3 CNN Life Știinţă Planeta noastră, în pericol. Terra, la un pas de a fi lovită de un asteroid: Un dezastru continental

Sursa foto: Foto: pixabay.com
de M.Z.    |    06 Iun 2017   •   23:39

Astronomii din cadrul Academiei cehe de ştiinţă au vorbit marţi despre riscul ridicat ca Terra să fie lovită de un asteroid, recomandând cu insistenţă cercetări pentru a evita "un dezastru local sau chiar continental", relatează AFP.

Asteroizii în cauză provin dintr-o ramură recent descoperită a Tauridelor, stele căzătoare dintr-un roi de meteori care apar cu regularitate pe cer.

Studiul recomandă cu insistenţă efectuarea de cercetări aprofundate pentru "a descrie mai bine această sursă reală de obiecte potenţial periculoase, suficient de mari pentru a cauza un dezastru local sau chiar continental".

Această nouă ramură cuprinde obiecte care se deplasează împreună în jurul Soarelui şi cu care Pământul se întâlneşte odată la câţiva ani, timp de circa trei săptămâni.

"În această perioadă, probabilitatea unei coliziuni cu un obiect mare (de circa 12 metri în diametru) este în mod cert mai ridicată", a subliniat Academia cehă într-un comunicat de presă.

Oamenii de ştiinţă au tras aceste concluzii după ce au analizat 144 de bolizi - mari meteori luminoşi - din rândul Tauridelor şi după descoperirea acestei noi ramuri care conţine cel puţin doi asteroizi cu un diametru de 200 până la 300 de metri.

"Cel mai probabil, ramura conţine şi numeroşi asteroizi nedetectaţi, de circa zece metri diametru sau mai mari", a indicat Academia într-un comunicat de presă.

"De unde riscul unei coliziuni cu un asteroid care creşte în mod cert atunci când Terra întâlneşte acest roi de materie interplanetară, odată la câţiva ani", potrivit acestui text.

Asteroizii sunt foarte fragili, dar când sunt atât de mari ei pot pătrunde mult în atmosferă şi crea o ameninţare reală de coliziune cu Pământul, explică oamenii de ştiinţă cehi.

Sursă: Agerpres