Antena 3 CNN Life Știinţă Planeta pe care plouă cu safire şi rubine. Are temperaturi între 1227 şi 2727 grade Celsius!

O planetă aflată la 855 de ani lumină faţă de Pământ, numită Wasp-121b, are condiţii extreme. Pe această planetă plouă cu rubine şi safire, iar norii sunt formaţi din metale vaporizate.

Sursa foto: Pixabay.com/laminaria-vest
de Georgiana Adam    |    21 Feb 2022   •   23:38

"Deşi am descoperit mii de exoplanete, am putut studia atmosfera doar în cazul câtorva, pentru că este foarte greu să facem asta. Acum facem fotografii izolate ale regiunilor atmosferelor exoplanetelor, pentru a le studia ca pe nişte sisteme 3D, cum de altfel şi sunt", a declarat astronomul Thomas Mikal Evans, de la Institutul de Astronomie Max Planck din Germania.

Exoplaneta, numită Wasp-121b, este prima exoplanetă în stratosfera căreia a fost găsită apă, scrie Science Alert. Este extrem de fierbinte, cu temperaturi între 1227 şi 2727 grade Celsius.

Planeta pe care plouă cu safire şi rubine

Wasp-121b nu se roteşte, ceea ce înseamnă că pe o parte este mereu lumină, în timp ce partea cealaltă este acoperită de întuneric în permanenţă.

Cel mai interesant lucru este că pe această planetă plouă cu rubine şi safire. Asta pentru că apa din stratosferă nu este condensată în nori.

Norii se formează din metale precum vanadiu, fier, crom, calciu, sodiu, magneziu şi nichel.

Subiecte în articol: planeta Wasp-121b rubine safire