Antena 3 CNN Life Știinţă Premieră în astronomie. Nori de apă, descoperiţi în atmosfera unei planete din afara Sistemului Solar

Sursa foto: Foto: www.starimager.com
26 Aug 2014   •   18:11
Cercetătorii americani au descoperit nori de apă în atmosfera unei planete din afara Sistemului Solar. Descoperirea este o premieră în lumea ştiinţifică, anunţă Daily Mail.

Potrivit oamenilor de ştiinţă, descoperirea a fost făcută în jurul unui corp ceresc aflat la o distanţă de 7,3 ani-lumină de Terra.

Descoperirea a fost realizată cu ajutorul telescopului Magellan Baade din Chile, care are un diametru de 6,5 metri.

În cazul în care descoperirea va fi confirmată de analize ulterioare, ea va putea fi considerată un pas extrem de important în procesul de căutare a unor planete locuibile în afara Sistemului Solar.

Studiul a fost realizat de o echipă coordonată de Jacqueline Faherty, de la Carnegie Institution for Science din Washington.

În Sistemul Solar, singurii nori de apă cunoscuţi sunt cei de pe Terra şi Marte.

Subiecte în articol: sistem solar