Antena 3 CNN Life Știinţă Rezultatul care i-a surprins chiar şi pe oamenii de ştiinţă. Medicamentul care ar trebui să ne scape de dureri este apă de ploaie

Sursa foto: Foto: Stockphoto
09 Oct 2012   •   10:03
Un medicament folosit de câteva deceni pentru tratarea durerilor nu are absolut nici un efect, arată un studiu realizat de cercetătorii australieni.

Studiul a fost realizat cu ajutorul a 185 de bolnavi de cancer. 93 dintre ei au primit ketamină , iar celorlalţi li s-au dat pastile placebo.

Oamenii de ştiinţă au fost uimiţi de rezultate. Nu numai că nu s-a descoperit nici o diferenţă între cele două grupuri de pacienţi cercetate, dar pacienţii cărora li s-a dat ketamină au experimentat efecte secundare.

"Bolnavii de cancer merită aceeaşi calitate a serviciilor medicale în cadrul sistemului de sănătate. De fapt, sunt mai expuşi decât oricare alt grup de bolnavi la efectele secundare ale acestei substanţe” a declarat profesorul David Currow, citat de Science Alert.

Subiecte în articol: medicament cancer studiu