Antena 3 CNN Life Știinţă Secretele unui creier cu o vechime de 2.600 de ani au fost dezvăluite de oamenii de ştiinţă

Oamenii de ştiinţă au descifrat unele dintre secretele din spatele conservării unui creier uman cu o vechime de circa 2.600 de ani, descoperit în York, Marea Britanie.

Sursa foto: Foto: pixabay.com
de S.T.    |    08 Ian 2020   •   12:48

Creierul din Epoca Fierului a fost observat în interiorul unui craniu găsit într-o groapă cu noroi, în timpul săpăturilor din zona Heslington, în 2008.

Se estimează că acesta este unul dintre cele mai vechi descoperite în Marea Britanie, datând din perioada 673-482 î.Hr.

Când a fost descoperit, oamenii de ştiinţă au fost imediat interesaţi de modul în care ţesutul delicat a fost conservat. Materia cenuşie a fost singurul ţesut moale care s-a conservat în craniu.

Într-un studiu recent, publicat în Journal of the Royal Society Interface, o echipă de cercetători care a petrecut un an studiind proteinele strâns pliate care au permis starea atât de stabilă în care a fost găsit ţesutul cerebral, descrie că a descoperit faptul că acesta şi-a recăpătat multe dintre trăsăturile unui ţesut cerebral normal, viu.

Sursă: Agerpres