Antena 3 CNN Life Știinţă Știrea falsă pe care a preluat-o presa din toată lumea

Știrea falsă pe care a preluat-o presa din toată lumea

16 Mar 2018   •   22:01

O știre preluată de presa din toată lumea se dovedește a fi complet falsă, scrie publicația The Atlantic.

După un an în spațiu, astronautul Scott Kelly avea ADN-ul diferit de cel al fratelui său geamăn". Aceasta a fost vestea care a făcut valuri în toată presa. Numai că nu e adevărată.

Chiar dacă studiile au arătat schimbări importante după întorcerea lui Scott, spațiul nu a modificat 7 procente din ADN-ul acestuia, codul genetic ce se află în celulele din corpurile noastre și care ne face ceea ce suntem.

Celulele noastre au aceleași gene, care sunt făcute din același ADN, dar genele se comportă diferit: așa se face că unele celule produc inimi, iar altele plămâni. Modul în care genele se exprimă poate fi afectat de schimbările din secvențele de ADN, de mutațiile aleatorii pe care le experimentăm și colectăm de-a lungul vieții. Dar genele pot fi influențate și de factorii de mediu, de stres sau dietă.

Ceea ce NASA a descoperit a fost că anumite gene și-au schimbat exprimarea câtă vreme au fost în spațiu, iar șapte la sută dintre acestea nu au mai revenit la starea lor de dinainte de zbor. Dacă 7% din codul genetic al lui Scott s-ar fi schimbat, acesta s-ar fi întors sub forma unei alte specii.

Subiecte în articol: NASA presa gene