Antena 3 CNN Life Știinţă Studiu: Tehnologia wireless pune în pericol potenţa bărbaţilor

Studiu: Tehnologia wireless pune în pericol potenţa bărbaţilor

Sursa foto: Foto: bluelounge.com
29 Noi 2011   •   18:38

Tehnologia wireless este nefastă pentru potenţa bărbaţilor, informează Reuters.

Potrivit rezultatelor experimentelor unor cercetători argentinieni, în frunte cu Conrado Avendaño, undele electromagnetice emise de laptopurile conectate la internet fără fir sunt într-atât de puternice încât pot distruge spermatozoizii.

Studiul, care a fost publicat în jurnalul medical "Fertility and Sterility" (Fertilitate şi Sterilitate), a presupus prelevarea spermei de la 29 de bărbaţi sănătoşi şi plasarea ei sub laptopuri conectate la internet fără fir.

După patru ore, un sfert dintre spermatozoizi erau morţi, prin comparaţie cu 14%, în cazul spermei plasate departe de laptopuri (sperma-martor), la aceeaşi temperatură sau sub aceleaşi laptop-uri, dar cu Wireless-ul inactiv. În plus, 9% din sperma expusă la radiaţiile Wi-Fi a prezentat destructurări ale ADN-ului, de trei ori mai mult decât în cazul spermei-martor.

"Datele obţinute confirmă faptul că folosirea unui laptop conectat la internet fără fir, în apropierea organelor genitale bărbăteşti, poate influenţa negativ capacitatea de reproducere a bărbaţilor" au concluzionat cercetătorii.

Rezultatele cercetătorilor argentinieni au fost contestate de doctorul Robert Oates, preşedintele Societăţii Americane de Urologie şi Reproducere Masculină.

"Este vorba despre o situaţie artificială. Chiar dac, din punct de vedere ştiinţific, rezultatele cercetătorilor sunt interesante, în viaţa reală este foarte probabil să nu aibă nici o relevanţă" a declarat Oates.

Subiecte în articol: studiu tehnologie wireless fertilitate laptop