Antena 3 CNN Life Știinţă Studiul care arată de unde ar putea să provină o parte din apa de pe Lună

Studiul care arată de unde ar putea să provină o parte din apa de pe Lună

Sursa foto: Foto: space.com
15 Oct 2012   •   14:52
Un studiu publicat recent relevă faptul că o parte din apa descoperită pe Lună ar putea să provină de pe Soare, mai exact din vânturile solare care ar fi depus atomi de hidrogen pe suprafaţa lunară, informează AFP.

Potrivit oamenilor de ştiinţă, apa a fost adusă în sistemul nostru solar, inclusiv pe Terra, de asteroizi sau de comete ce provin din zone îndepărtate ale spaţiului.

În cazul în care rolul jucat de Soare în procesul de apariţie a apei lunare va fi confirmat, acest mecanism ar putea contribui la apariţia moleculelor de apă şi în alte zone din sistemul nostru solar, a precizat profesorul Yang Liu, de la Universitatea Tennessee din Knoxville.

Totuşi, "dezbaterea rămâne deschisă în ceea ce priveşte originea şi repartiţia acestei ape, ca şi data la care ea a ajuns pe Lună", au precizat oamenii de ştiinţă.

Autorii studiului spun că şi alte corpuri cereşti din sistemul nostru solar, lipsite de atmosferă şi expuse în mod direct vânturilor solare, pot să găzduiască la rândul lor molecule de hidroxil.

Subiecte în articol: apa Soare