Antena 3 CNN Life Știinţă Tratament revoluţionar anti-SIDA descoperit de cercetătorii australieni

Tratament revoluţionar anti-SIDA descoperit de cercetătorii australieni

de S.T.    |    17 Ian 2013   •   09:59

Oamenii de ştiinţă de la Institutul de Cercetări Medicale din Queensland au anunţat că au făcut o descoperire ce ar putea duce la conceperea unui leac pentru SIDA.

Profesorul David Harrich susţine că cercetătorii autralieni au descoperit o metodă prin care pot modifica o proteină din HIV astfel încât virusul, în loc sa se răspândească, să protejeze organismul împotriva infecţiei.

"Am luat o proteină normală a virusului de care acesta are nevoie pentru a se dezvolta şi am modificat-o. Astfel, în loc ca proteina să ajute virusul, acum acţionează pentru a împiedica copierea sa, fiind incredibil de eficientă în acest scop. Nu am mai văzut aşa ceva. Proteina modificată funcţioneaza de fiecare dată", a spus profesorul, citat abc.net.au.

Profesorul Harrich spune că proteina modificată nu poate vindeca HIV, dar în testele de laborator a protejat celulele umane de SIDA.

"Această terapie reprezintă un potenţial leac pentru SIDA”, spune cercetatorul.

"Nu este un leac pentru infecţia cu HIV, dar ar putea ajuta la eliminarea acestei boli. Proteinele prezente în celulele imunitare ar ajuta la menţinerea unui sistem imunitar sănătos, astfel încât pacienţii să poată gestiona infecţiile obişnuite”, spune Harris.

Subiecte în articol: oameni de stiinta