Antena 3 CNN Life Știinţă "Trebuie să protejăm generaţiile viitoare." Raportul îngrijorător publicat de Organizaţia Mondială a Sănătăţii

Sursa foto: Foto: www.plasticsinfomart.com
20 Feb 2013   •   14:02
Produsele chimice comune, care se găsesc în fiecare gospodărie, pot provoca boli precum cancerul, astma şi infertilitatea, avertizează Organizaţia Mondială a Sănătăţii.

OMS a elaborat şi publicat un raport
care avertizează că substanţele chimice sintetice pot avea efecte negative asupra corpului uman, relatează The Telegraph.

Instituţia a precizat că mai multe substanţe prezente în jucării, pardoseli din PVC şi chiar în cărţile de credit pe care le utilizăm cu toţii ar trebui interzise pentru protejarea viitoarelor generaţii.

Cercetătorii trebuie însă să aprofundeze acest studiu, pentru a înţelege mai bine legătura dintre chimicalele care perturbă sistemul endocrin (care se găsec în numeroase produse industriale) şi anumite boli.

Până în prezent, oamenii de ştiinţă au descoperit legături între expunerea la aceste chimicale şi probleme grave de sănătate precum cancerul de tiroidă şi afecţiuni ale sistemului nervos la copii (deficitul de atenţie şi hiperactivitatea).

Ministrul Agriculturii, prima reacție în scandalul puilor vopsiţi