Antena 3 CNN Life Știinţă Un medicament "minune" pentru tratarea cancerului, la un pas de realitate. Anticorpii rechinilor, principalul ingredient

Sursa foto: Foto: moviewriternyu.wordpress.com
28 Sep 2013   •   17:56

Oamenii de ştiinţă britanici speră să găsească un nou medicament "minune" pentru tratarea cancerului mamar, cu ajutorul rechinilor, relatează Daily Mail.

Potrivit cercetătorilor de la Aberdeen University, anticorpii rechinilor ar putea duce la formarea "noului Herceptin". Herceptin este o pulbere care se foloseşte pentru obţinerea unei soluţii, administrate ulterior sub formă de perfuzie în tratamentul cancerului la sân.

Considerată cea mai mare descoperire medicală în tratarea cancerului mamar, Herceptin împiedică celulele canceroase să crească şi să se răspândească. Din păcate, Herceptin nu funcţionează de fiecare dată şi, uneori, oferă doar o scurtă alinare, aşadar un nou tratament este necesar.

"Herceptin este un medicament minunat, însă unele femei nu răspund la el şi altele manifestă rezistenţă după o perioadă de timp", a precizat doctorul Helen Dooley, unul dintre cercetătorii care au participat la acest studiu.

Oamenii de ştiinţă consideră că sistemul imunitar puternic al rechinilor ar putea reprezenta rezolvarea acestei probleme. Cercetătorii au extras proteina HER 2, care se găseşte pe suprafaţa tumorilor şi le grăbeşte creşterea, şi au injectat-o rechinilor, pentru a declanşa producerea de anticorpi împotriva acesteia. Au aşteptat câteva luni, după care au luat mostre de sânge din coada rechinilor. Cercetătorii speră ca sângele să conţină anticorpi care, injectaţi în proteina HER 2, să oprească celulele canceroase să crească şi să se răspândească. O versiune sintetică a acestor anticorpi ar putea fi folosită apoi ca medicament.

Anticorpii rechinilor ar putea reprezenta cheia în tratarea cancerului la sân, deoarece sunt capabili să se strecoare în spaţii foarte mici şi să ajungă la anumite părţi ale proteinei HER 2, la care alte medicamente nu pot ajunge.

Subiecte în articol: rechin cancer cancer la san