Antena 3 CNN Life Știinţă Virusul „răcelii” i-ar putea veni de cap CANCERULUI. Iată cum!

Virusul „răcelii” i-ar putea veni de cap CANCERULUI. Iată cum!

Sursa foto: Foto: medcert.com
19 Oct 2012   •   21:13

Deşi nu au descoperit încă o metodă pentru a distruge definitiv virusul banalei răceli, oameni de ştiinţă susţin că aceasta ne-ar putea ajuta la eliminarea unei afecţiuni mult mai periculoase: cancerul.

Potrivit cercetătorilor de la Institutul Salk, din La Jolla, California, banala răceală are capacitatea de a împiedica celulele să se distrugă între ele atunci când sunt infectate cu un virus, determinându-se să se răspândească în corp şi să genereze simptomele specifice, scrie Gizmodo.

Acum, cercetătorii au descoperit cum să dezactiveze proteina E4-ORF3, responsabilă pentru prevenirea mecanismului auto-distructiv al celulelor. O parte a procesului  E4-ORF3 implică şi dezactivarea proteinei p53, cea care este implicată în suprimarea tumorilor canceroase.

Descoperirile celor de la Institutul Salk au putea ajuta la dezvoltarea unor molecule mici capabile să distrugă tumorile prin afectarea componentelor celulare complexe care le permit celulelor canceroase să crească şi să se răspândească.

De asemenea, înţelegerea modului în care virusurile distrug celulele sănătoase, i-ar putea ajuta pe oamenii de ştiinţă să dezvolte virusuri ce pot distruge tumorile. Deoarece ele se pot reproduce doar în celule ale căror proteine p53 au fost suprimate, astfel de virusuri ar distruge numai celulele canceroase.

Subiecte în articol: raceala cancer simptome