Căutările pentru vacanțe ale Generației Z au crescut cu 26%, în această toamnă, mulți alegând destinații internaționale de pe toate continentele. Parisul a fost desemnat destinația de top, arată concluziile unui studiu.
Generația Z nu așteaptă prea mult pentru următoarea vacanță – tinerii își rezervă călătoriile din timp. În 2025, călătorii din această generație sunt mai predispuși să opteze pentru sejururi mai lungi decât milenialii, în ciuda faptului că sunt mai tineri și, statistic, câștigă mai puțin. În această toamnă, căutările de vacanțe ale Generației Z au crescut cu 26%, mulți alegând destinații internaționale de pe toate continentele.
Dintre acestea, un loc a ieșit în evidență ca fiind preferatul lor. Potrivit unui studiu Airbnb, Parisul este destinația numărul unu pentru Generația Z în această toamnă, scrie Travel&Leisure.
Capitala Franței a fost mereu un simbol european și o destinație „obligatorie” pentru mulți turiști. Pentru vizitatorii aflați pentru prima dată în Paris, orașul oferă experiențe clasice și idilice: un picnic lângă Turnul Eiffel, un tur al muzeului Luvru sau o croazieră pe Sena. În plus, în ton cu tendința călătoriilor inspirate de producții cinematografice, Parisul a apărut ca fundal în producții îndrăgite de tinerii Gen Z, precum Ratatouille, Emily in Paris, Mamma Mia! 2 și The Summer I Turned Pretty.
Prin rezervarea vacanțelor în afara sezonului estival, tinerii urmăresc să călătorească la prețuri mai accesibile și să evite aglomerația. Un sondaj Focaldata arată că 80% dintre călătorii din Generația Z consideră accesibilitatea financiară un factor decisiv pentru vacanțele de toamnă. Tocmai de aceea, toamna 2025 devine un moment ideal pentru a explora destinații de lux, aflate pe lista de dorințe, dar la costuri mai mici decât în plin sezon.
În timp ce experții încearcă să înțeleagă piața de turism cu cea mai rapidă creștere, trebuie subliniat că Generația Z este cea mai diversă din istorie. Acest lucru face dificilă o categorizare unitară a comportamentului lor de călătorie.
Totuși, există un tipar: Generația Z preferă experiențele sustenabile, autentice și bogate cultural, în detrimentul vacanțelor centrate pe distracție. În Paris, de exemplu, aceștia aleg activități locale precum cursuri de gătit, vizite la târguri și piețe de vechituri sau zile petrecute în muzee.
Studiul Airbnb mai arată că după Paris, topul destinațiilor Gen Z continuă cu Osaka (Japonia), Dubai, Miami și Porto (Portugalia). Lista confirmă o tendință clară: lux accesibil. Generația Z nu se limitează la destinațiile tradițional ieftine, ci alege orașe iconice și bogate cultural, dar vizitate în extra-sezon.