Antena 3 CNN Mediu Reciclare Au fost descoperiți microbii care pot digera plasticul la temperaturi scăzute: "Un instrument valoros în reciclare"

Cercetătorii au descoperit microbi care pot digera plasticul și la temperaturi scăzute, de 15 grade Celsius.

Sursa foto: pexels.com
de Alexandra Axinia    |    11 Mai 2023   •   10:57

Considerați un "instrument valoros în reciclare", microbii care pot digera plasticul au fost descoperiți de oamenii de știință din Alpi și Arctica.

Cercetătorii de la Institutul Federal Elvețian WSL au găsit microbi care pot face acest lucru la 15°C, ceea ce ar putea duce la un progres în reciclarea microbiană.

În cadrul cercetării, echipa de la WSL a prelevat probe din 19 tulpini de bacterii și din 15 tulpini de ciuperci care au crescut pe plasticul aflat la suprafață sau îngropat intenționat în pământ timp de un an, în Groenlanda, Norvegia și Elveția.

Citește și: A fost descoperit mucegaiul care descompune plasticul în 140 de zile: "Cea mai mare rată de degradare pe care o cunoaștem în lume"

Microbii au crescut în laborator ca o singură tulpină, în întuneric, la o temperatură de 15 grade Celsius. Ulterior au fost executate teste pentru a se vedea dacă aceștia pot digera diverse tipuri de plastic, atât biodegradabile, cât și nebiodegradabile.

Materialele plastice testate au inclus polietilenă biodegradabile şi poliester poliuretan biodegradabil, precum şi două amestecuri biodegradabile disponibile comercial de tereftalat de polibutilenă adipat şi acid polilactic.

Niciuna dintre tulpini nu a fost capabilă să digere polietilena, nici după 126 de zile. Însă 19 tulpini (56%), dintre care 11 ciuperci și opt bacterii, au fost capabile să digere plasticul biodegrdabil la 15 grade Celsius.

Conform theguardian, până la acest moment au mai fost descoperite microorganisme care pot face acest lucru, dar puteau funcționa numai la temperaturi peste 30 de grade Celsius.

Subiecte în articol: microbi plastic reciclare