Antena 3 CNN Politică Băsescu critică "scrisoarea semnată" a premierului Ponta. Soluţia ar fi redactarea unei alte scrisori

Băsescu critică "scrisoarea semnată" a premierului Ponta. Soluţia ar fi redactarea unei alte scrisori

Sursa foto: Foto: Agerpres
10 Feb 2013   •   16:57

Preşedintele Traian Băsescu a abordat şi problema aderării României la spaţiul Schengen în declaraţia de presă de duminică, de la Palatul Cotroceni.

Băsescu a criticat ideea premieruliu Victor Ponta legată de redactarea unei scrisori care să fie trimisă autorităţilor europene, semnată de liderii politici români, pentru a spori şansele de aderare ale României. "De data asta o spun public, cu adresă directă. Este nevoie absolută de o scrisoare semnată de principalii decidenţi politici care pot face ceva în îndreptarea aspectelor negative semnalate în raport (n.r. raportul MCV). De aceea, mai sugerez o dată să se renunţe la jocul cu o scrisoare pe care să semnăm toţi să intrăm în Schengen", a arătat Băsescu.

Preşedintele a punctat şi soluţia: "Trebuie trimisă o scrisoare semnată de principalii decidenţi politic, premierul, preşedintele Senatului, preşedintele Camerei, în care să ia punct cu punct aspectele negative din raportul MCV şi să transmită poziţia cu privire la cele semnalate. Eu pot să scriu o scrisoare singur dar nu are nicio valoare, pot să o semnez cu ceilalţi trei, dar nu are valoare, pentru că, deşi nu are legătură cu condiţiile din tratatul de aderare, nu putem să nu vedem o abordare politică a unor state. Nu avem ce face, pentru că funcţionează dreptul de veto. Eu cred că cei trebuie să trimită o scrisoare tuturor guvernelor, la Consiliul JAI din 6-7 martie, miniştrii să fie deja în posesisa unei scrisori în care cei trei, pe care i-am enumerat înainte să dea răspunsuri favorabile legat de desemnarea procurorilor (...) Ar trebui să fie, în această scrisoare, o poziţie cu privire la ce se întâmplă dacă un ministru al guvernului este incompatibil. Ar trebui, de asemenea, să se ştie ce face majoritatea parlamentară dacă se cere arestarea sau percheziţonarea unui parlamentar. ar trebui să fie un răspuns şi un angajament de respectare a hotărârilor justiţiei în ceea ce priveşte plecarea parlamentarilor din Parlament", a opinat preşedintele.

Preşedintele a arătat şi ce riscă România în caz că această scrisoare nu va fi redactată: "În lipsa unei astfel de scrisori România are şanse aproape zero să obţină un răspuns faborabil în Consiliul JAI şi eu cer public să se facă un astfel de demers".

Şi totuşi, nici această soluţie nu ar fi perfectă: "Nu garatenz că va fi un succes dar este ceva ce poate face establishment-ul politic românesc pentru a apropia şansele de intrare în Schengen", a conchis Băsescu.

Premierul Ponta l-a informat pe preşedintele CE că intenţionează să transmită tuturor şefilor de stat şi de guvern din UE o scrisoare semnată atât de el, cât şi de preşedintele Băsescu şi liderii celor două Camere ale Parlamentului în vederea unei decizii favorabile aderării României la Schengen.

×
Judecătoarea din dosarul lui Vlad Pascu rămâne în funcție! CSM a decis