Google marchează 100 de ediţii a Turului Franţei

de G.S.    |    29 Iun 2013   •   10:15
Google marchează 100 de ediţii a Turului Franţei Foto: google.com
Motorul de căutare online Google marchează, sâmbătă, printr-un logo special, animat, cea de-a 100-a ediţie a celebrului Tur al Franţei, o competiţie ciclistă profesionistă anuală, care se desfăşoară în această ţară şi în state vecine.
Logoul de sâmbătă al Google prezintă doi ciclişti, purtând faimosul tricou galben de lider al clasamentului general, care pedalează. Totodată, pe fundal se poate remarca o hartă a Franţei.
Ediţia cu numărul 100 a Turului Franţei începe sâmbătă, la Porto Vecchio, în Corsica.
Le Tour de France, cunoscut şi ca La Grande Boucle (Marea Buclă), a fost organizat pentru prima dată în 1903, se desfăşoară pe un traseu cu o lungime totală de peste 3.200 de kilometri şi durează trei săptămâni. În prezent, la această competiţie participă ciclişti şi echipe din întreaga lume. 
Turul Franţei este împărţit în etape zilnice, iar, la finalul celor trei săptămâni, pentru fiecare concurent în parte se cumulează timpii obşinuţi pe fiecare segment, pentru a se determina câştigătorul. Zilnic, ciclistul cu cel mai mic timp acumulat după sfârşitul zilei precedente îmbracă un tricou galben de lider al clasamentului general.
Traseul competiţiei se modifică anual, dar întotdeauna Turul Franţei se încheie la Paris, iar, din 1975, ultima etapă se desfăşoară pe bulevardul Champs-Élysées.
 

Parteneri
x close