Antena 3 CNN Timp liber Turism (P) Ce spun turistii Family Travel despre vacanta lor pe litoral in Bulgaria

(P) Ce spun turistii Family Travel despre vacanta lor pe litoral in Bulgaria

06 Apr 2017   •   10:46

Bulgaria este o destinatie extrem de sigura, ce iti permite sa iesi, sa te plimbi cat doresti de mult. Toate barurile si restaurantele sunt foarte potrivite pentru familiile cu copii si au preturi mai mult decat accesibile. Spre exemplu, o bere va costa intre 2 si 3 leva.

Aceasta este o povestire a uneia dintre familiile cu copii care merg cu Agentia noastra de turism, Family Travel in vacanta, de multi ani si care s-au indragostit de Bulgaria de la prima vedere. De atunci, au luat la rand toate statiunile si si-au extins explorarea cu fiecare an. Putem spune ca au ajuns sa fie experti in litoralul bulgaresc si pot fi consultanti de travel pentru oricine este interesat.

Ne-am gandit ca ar fi ideal sa le oferim posibilitatea de a impartasi cu noi din ceea ce au invatat pe parcursul timpului si sa devenim inspirati de aventurile lor pe meleagurile bulgaresti.

Inainte de a incepe istorisirea, trebuie sa va spunem ca este o familie simpatica copmusa din patru membri, fiind vorba despre 2 adulti si 2 copii cu varsta de 6 si 10 ani. Daca va regasiti in aceasta componenta a familiei este foarte bine si daca nu, sa stiti ca nu este deloc o familie atipica, ci din contra le place sa incerce lucruri noi si nu se pot bucura cu adevarat de vacanta daca nu se aventureaza in explorarea statiunii si a imprejurimilor din jurul hotelului de cazare ales.

Familia simpatica la mare in top 3 cele mai populare zone

Statiunea Albena

Albena este mai potrivita pentru relaxare dupa parerea mea, cu o atmosfera linistita, cu baruri la piscina si la plaja etc. Plaja este minunata insa nu e foarte multa animatie. Cateodata luam un taxi si mergem pana in Varna, la cele doua mall-uri. De la mall pana in unde sunt preturi decente si produse de calitate. Pentru ca mereu calatorim cu familia nu se poate sa nu ne oprim si la McDonalds in centrul orasului pentru a le lua un Happy Meal, care a costat in jur de 7 leva, in orice caz fiind mai ieftine decat cele din statiuni.

Albena este o statiune care nu permite construirea de hoteluri noi, si cu atat mai mult complexe de apartamente in regim hotelier. Acest resort are un numar relativ mic de hoteluri pe care le ofera si multe dintre ele au 25-30 de ani de cand au fost construite, fiind bineinteles renovate si remobilate cu mobilier modern, intre timp. Ideea din spatele unei statiuni ca Albena este de a prezerva si a imbogati cadrul natural deosebit existent, mai ales ca multe din hotelurile de aici sunt inconjurate de padure, iar Rezervatia Naturala Baltata este deja celebra. In Albena nu veti intalni localnici, cel mai apropiat complex cu apartamente de inchiriat fiind in Nisipurile de Aur.

Din ce am observat noi, personalul hotelului (in afara de receptie, bineinteles) nu prea vorbeste cu noi, daca nu incepem noi conversatia primii. Cand i-am intrebat de ce, ne-au explicat ca asa sunt invatati, sa nu fie agasanti pentru clienti, sau sa fie perceputi ca fiind nepoliticosi si intruzivi.

Ne place sa mergem si sa vizitam si Balchik-ul, sa ne plimbam prin minunata gradina a Palatului Reginei Maria.

Nu s-a intamplat decat foarte rar sa avem nevoie de un doctor si de fiecare data am fost foarte multumiti de servicii, tratament si de faptul ca totul s-a terminat cu bine. Din punctul asta de vedere, nu avem nicio ingrijorare atunci cand calatorim, dar cu toate acestea suntem mereu prevazatori si incheiem cate o Polita de Asigurare medicala de calatorie de la Mondial Asistance pentru toata familia. Asistenta medicala "la liber" costa foarte mult, ca de altfel peste tot in Europa si in lume.

Nisipurile de Aur, Bulgaria

Nisipurile de Aur este o statiune mult mai mare decat Albena, insa sunt si hoteluri care nu ofera sezlongurile si umbrelele gratuit, dar noi nu prea le folosim si nu platim decat in unele zile. De asemenea, ne-am obisnuit sa schimbam bani inainte de a ajunge in Bulgaria, insa doar atat cat sa ne ajunga pentru cheltuielile din prima zi. Dupa, schimbam bani pentru celelalte zile la receptia hotelului nostru sau a altora pentru ca am descoperit ca e un curs mai bun decat la birourile de schimb de pe strada.

Imi plac hotelurile care ofera seif, si familia noastra il foloseste de fiecare data pentru ca nu ne place sa plecam la explorat prea incarcati. Am invatat din experienta sa nu ne bazam prea tare pe carduri si ATM-uri (nu pentru ca nu ar fi sigure ci pentru ca s-ar putea sa nu functioneze si sa fie foarte putine, la distanta mare unul de celalalt), asa ca preferam sa folosim bani numerar.

De fiecare data cand suntem in Nisipurile de Aur, luam un taxi pana in Varna. Ne-am obisnuit sa platim la intoarcere (in jur de 50-60 de leva, stabilind tariful dinainte) si astfel soferul ne duce pana acolo si ne dam intalnire peste 4/5 ore, timp in care noi ne bucuram de shopping (in special la Grand Mall Varna), o cafea buna si atmosfera vibranta de oras. La inceput, cand nu cunosteam aproape deloc zona, l-am rugat pe taximetrist sa ne ofere cateva recomandari pentru locuri de vizitat sau ce am putea face. De acum ne-am obisnuit si ne facem singuri programul.

Ce ne-a placut in mod special la aceasta destinatie este faptul ca toata lumea se ingrijeste ca noi sa ne simtim bine. De la personalul hotelului, pana la politie, taximetristi, vanzatori si alte persoane din servicii sunt toti incantati sa te vada si sa te ajute.

Litoral-Nisipurile-de-Aur-Family-Travel

Statiunea de litoral Sunny Beach

In Sunny Beach ca de altfel in toata Bulgaria se lasa bacsis si atunci cand mancam in oras, la taverna, lasam cel putin 10%. Spre exemplu, daca nota de plata este 20-30 de leva, noi vom lasa bacsis intre 2 si 5 leva. In comparatie cu celelalte doua statiuni, Sunny Beach este agitatia in persoana, Nisipurile de Aur este un pic mai linistita pe cand Albena este cea mai calma.

Un lucru de care ne-am indragostit sunt artistii stradali si in fiecare vacanta mergem si ne facem o schita sau un portret in diverse ipostaze. Avem o doamna preferata la care apelam in fiecare an, si la care mergem cu o fotografie dupa care ea picteaza. Cand nu avem poza deja gata, ea ii pozeaza pe copii pe loc si realizeaza taboul dupa ea. Pentru ca ne place munca ei deosebit de mult, merita cei 300 leva pe care ii dam.

Ni se pare ca Sunny Beach nu s-a schimbat pe parcursul anilor, cu exceptia unor hoteluri noi construite si a vanzatorilor care sunt parca mai putin agasanti decat in trecut. Sigur, viata de noapte din statiune este vestita si in aceasta privinta lucrurile nu se schimba, doar se imbunatatesc. Oameni minunati, chilipiruri de necrezut pentru impatimitii de cumparaturi, restaurante cu mancare delicioasa, cam astea sunt expresiile prin care am descrie noi Sunny Beach-ul.

Tot din experienta noastra ca turisti, am observat ca Septembrie este o luna mult mai placuta pentru calatoria noastra cu familia pentru ca prindem temperaturi tocmai bune si agitatia nu este atat de mare.

Am putea adauga ca un sejur incepand cu 6 Septembrie, ar fi perfect. Am prins toate barurile, restaurantele si magazinele deschise. Abia dupa 23 incepe sa se raceasca afara insa inca de pe la jumatatea lunii, diminetile si serile devin racoroase.

Cat sunteti in vacanta, sa nu va doriti sa stati doar la soare si mare. Copiii nostri adora excursiile si va putem recomanda deja o locatie spectaculoasa, prin locul in sine, dar si prin legenda care ii da viata – orasul vechi Nessebar!

Mai multe aventuri ale familiei simpatice pe litoral

Kavarna

Kavarna este o regiune despre care noi am aflat destul de curand in cautarile noastre pentru locuri noi si nemaipomenite din indragita Bulgarie. Practic, acesta destinatie numita Kavarna a reprezentat pentru noi o adevarat aventura – am experimentat pentru prima data calatoria cu caiacul.

Am avut un ghid desavarsit si asta este poate aspectul cel mai important pentru ca s-a dovedit a fi extrem de prezent si dornic sa ne ajute, si in plus, foarte pasionat de meseria lui.

Cand am ajuns pe plaja, barcutele ne asteptau deja la mal, pregatite sa ne transporte pana la minunatia ce poarta numele de Cap Kaliakra si care te ajuta sa cuprinzi intr-o singura rasuflare privelistea unei ape nemarginite.

Drumul in sine a fost o aventura extrem de amuzanta, presarata cu tot felul de momente haioase, fiindca nu aveam niciunul experienta in manevrarea unui caiac. Dupa aceasta excursie, putem confirma cu totii ca nu este deloc o treaba usoara. A trebuit sa vaslim pentru o perioada mai lunga de timp, in continuu, ceea ce bineinteles ca a necesitat efort sustinut. De asemenea, directia caiacului era oricare mai putin cea intentionata de noi si asta nu a facut decat sa ingreuneze si mai mult procesul.

Chiar si in aceste conditii, briza marii care ne mai racorea din cand in cand, caldura placuta a soarelui in combinatie cu valurile marii au facut ca plimbarea sa fie provocatoare dar foarte placuta, la final – un mod total inedit de a explora Cap Kaliakra si coasta statiunii Kavarna.

Astfel, dupa 6 km parcursi si o ora si jumatate mai tarziu, ne-am reintors de unde am plecat si anume plaja Bolata. Nu mai spun ca ne parea foarte rau ca s-a terminat si acum, ajunsi din nou cu picioarele pe nisip ni se parea totul mult mai usor. Ne-am uitat la urmatorul grup care se pregatea sa se instaleze in barcute si ne-am continuat cu resemnare activitatile programate in ziua respectiva. Ne este clar ca vom reveni cu prima ocazie!

Family Travel si statiunea Obzor

Atunci cand am inceput sa cochetam cat de cat cu statiunea Obzor ca idee de vacanta, prima intrebare pe care ne-am pus-o a fost aceea daca este sau nu potrivita pentru un sejur in familie. Stiam despre aceasta zona ca este foarte mica, cu putine facilitati si posibilitati (mai ales comparativ cu Nisipurile de Aur sau Sunny Beach) si in acelasi timp ca este foarte linistita si retrasa. Am auzit si pareri pro si pareri contra insa nu ne-am lasat pana cand nu am descoperit ce si cum se intampla, pe cont propriu.

Adevarul este ca in Obzor am gasit multe activitati de care copiii nostri s-au bucurat din plin. Am identificat un loc de joaca pentru cei mici si un parc animat cu diferite activitati ca un lac cu barcute sau masini din acelea teleghidate etc. De asemenea, am gasit si restaurante care si-au adaptat meniul si atmosfera pentru familiile cu copii.

In general, o sa gasiti aici o faleza excelenta daca sunteti iubitori de plimbari lungi (cum suntem noi), si multe localuri de calitate in care sa va opriti pentru a bea ceva racoritor sau a lua masa. De asemenea, este o zona propice pentru a va organiza excursii de o zi in celelalte statiuni pe care poate vreti sa le incercati un pic inainte sa va rezervati un sejur intreg in anul ce urmeaza.

Pentru a va da un exemplu cat mai concret, noi ne-am simtit foarte bine la Restaurantul Rai de pe strada 3 martie. Am mancat acolo aproape in fiecare seara pentru ca au mancare de calitate si tarife acceptabile.

Per total, ne-a placut aici si am ajuns sa apreciem linistea. Spre surprinderea noastra, si copiii au fost pe aceeasi lungime de unda si nu s-au plans de aces aspect. Poate a contribuit si faptul ca avusesem un an mai incarcat de stres, iar copiii si-au gasit doi prieteni dintre ceilalti turisti, chiar din a doua zi a sejurului.

Sfintii Konstantin si Elena

Ultima, dar nu cea din urma va fi prezentata statiunea Sfintii Constantin si Elena. Bineinteles ca nu putea lipsi de pe lista noastra si atunci cand i-a sosit timpul a fost incercata cu mare curiozitate. Ne-a placut in mod deosebit una dintre locatii, fiind vorba despre un resort inchis, cu un circuit de hoteluri avand facilitati comune.

Va dati seama ca principalele avantaje aici sunt linistea si siguranta si de aceea am considerat dintotdeauna ca este o destinatie potrivita pentru familia noastra formata si din copii. In functie de starea noastra de spirit, am ales una din zilele sejurului pentru a face o vizita scurta in Nisipurile de Aur.

Astfel, ne-am luat doza de agitatie si aventura, am mancat din preparatele de strada, am facut poze cu animale, ne-am cumparat diverse suveniruri si ne-am intors la baza.

Ne-am relaxat tare mult cat timp am fost in vacanta in Sfintii Konstantin si Elena! Zgomotele sunt inexistente si daca sunteti obisnuiti sa mergeti sa va plimbati pe faleza printre multitudinea de magazine, aici nu se va intampla asta. Din contra, dupa ora 10:00 seara nu veti mai auzi niciun zgomot, ii veti putea culca pe copii si veti putea petrece apoi o seara romantica impreuna.

Conditiile pentru astfel de escapade sunt perfecte, si nu ma refer aici numai la liniste, ci si la faptul ca aveti la dispozitie piscina, centru SPA, restaurante a-la-carte, incat puteti sa ganditi varianta perfecta.

Pentru ca vorbim despre un resort inchis, este necesar ca toate serviciile sa fie la indemana voastra. Si chiar asa se si intampla, incat nu putem spune ca ne-a lipsit ceva cat timp am stat acolo. Animatia pentru copii este prezenta si chiar a venit in ajutorul relaxarii noastre totale. Copii au fost si ei ocupati pe timpul zilei si totodata fericiti nevoie mare de toate jocurile si activitatile pe care le-au facut si la care au participat.

Concluzie

Speram ca ati reusit sa calatoriti alaturi de noi prin cele mai de succes statiuni de litoral din Bulgaria si ca v-am dat niste idei de vacanta la care nu v-ati fi gandit pana acum. Bineinteles ca mai avem multe statiuni de explorat si suntem convins ca o vom face cu aceiasi placere. Din totii ani in care am calatorit cu familia, am invatat ca este nevoie sa indraznim, sa ne pastram curiozitatea vie si sa ne bucuram. Astfel, fiecare zi din sejururile noastre este o sarbatoare!